Sunday, July 26, 2009

تاکید هاشمی رفسنجانی بر راه حل های پیشنهادیش

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مسائل جاري كشور با تاكيد بر اينكه نظر خود من براي حل كوتاه مدت همان پيشنهاداتي است كه در نماز جمعه مطرح كردم،گفت:اميد من به رهبري است كه با توجه به افكار و تجربه خودشان براي حل مشكلات جاري اقدام كنند
رئیس مجلس خبرگان رهبری با توجه به سابقه پنجاه ساله دوستی خود با رهبری معظم انقلاب و شناخت کامل از ایشان در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: ایشان شخصیتی نواندیش و پیشرو در مسائل مختلف هستند و تبلیغ رسانه های خارجی مبنی بر القای جنگ قدرت در سطوح بالای نظام، انصافا ظلمی بزرگ و ناحق در مورد انقلاب اسلامی است و آنچه که این روزها مورد اختلاف است مربوط به انتخابات و عوارض آن است که اگر این اختلافات حل شود نزاع موجود تمام خواهد شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به جهان بینی، ایدئولوژی، فلسفه و احکام و اصول مترقی و پیشرفته مکتب اسلام گفت: با شناختی که از محتوی غنی اسلام داریم این مکتب پیشتاز مردمی کردن حکومت بوده است و اسلام برای هر دوره و عصری برنامه عملی و اجرایی متقن و خاص دارد.
رئیس مجلس خبرگان با استناد به قرآن کریم و سیره عملی پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) در مواجهه با منتقدین و شنیدن حرفهای حق دیگران گفت: یکی از افتخارات مکتب اسلام و قرآن انتقادپذیری و پایبندی به اصول قانونی است که باید در نظام اسلامی این امر مهم نهادینه شود.
وی به افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه بویژه قشر عظیم تحصیلکرده دانشگاهی به خصوص خانمها اشاره کرد و افزود: آگاهی کم سابقه ای که در مردم ایران اتفاق افتاده ایجاب می کند سطح مدیریتهای جامعه نیز متناسب با این آگاهی و قانع کننده باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقیقت طلبی و ظلم ستیزی را منطبق بر فطرت انسان و سازگار با عمق و ریشه اسلام ذکر کرد و گفت: باید مبلغان آگاه و صحیحی برای اسلام باشیم.
وی با توجه به شرایط مناسب و خوب جغرافیایی و طبیعی ایران گفت: با مدیریت صحیح می توانیم الگوی مناسبی از اسلام به صورت عملی به دنیا ارائه دهیم و امید داریم با حل مسائل زودگذر از مرحله کنونی به خوبی عبور کنیم. امید من به رهبری است که با توجه به افکار و تجربه خودشان برای حل مشکلات جاری اقدام کنند و نظر خود من برای حل کوتاه مدت همان پیشنهاداتی است که در نماز جمعه مطرح کردم. اینجانب بارها از زبان رهبری معظم شنیده ام که فرمودند: اینها که به آسانی مردم را به زندان می برند اگر مثل من و تو طعم زندان را چشیده بودند چنین نمی کردند.
در این دیدار پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی 5 نفر از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایندگی از استادان حاضر در جلسه به ارائه دیدگاهها و نظرات خود در مورد مسائل روز جامعه پرداختند

No comments:

Post a Comment