Sunday, July 26, 2009

اعتراضات در سراسر جهان به برخورد حکومت ایران با مخالفان دولت

بعضی از سرشناس ترین گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر مانند عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر از مراسم "روز جهانی اتحاد برای ایرانیان" که در بیش از هشتاد شهر جهان برنامه ریزی شده بود، حمایت کردند.

در لندن هزاران تظاهرکننده در مقابل ساختمان سفارت ایران تجمع کردند. تجمع های مشابهی در بروکسل، آمستردام، برلین، مسکو، اسلام آباد، ژنو، سیدنی، ملبورن، آدلاید، کانبرا، توکیو، پراگ، سائو پائولو، اسلام آباد، سئول و چند شهر دیگر برگزار شده است.

تظاهرکنندگان می گویند که صدها و حتی هزاران تن از مردم ایران در جریان اعتراض به نحوه برگزاری و نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازداشت شده اند و باید آزاد شوند.

تظاهرکنندگان در لندن علیه دولت محمود احمدی نژاد شعار دادند و پارچه نوشته هایی حمل کردند که بر آنها نوشته شده بود: "آزادی برای ایران"، "رأی من کجا است؟" و "نه! نمی توانید".

در آمستردام، شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل برای صدها تظاهرکننده سخنرانی کرد و از جامعه بین المللی خواست که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران را نپذیرند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات با نظارت سازمان ملل شوند.

او در مورد تبدیل شدن ایران به یک زیمبابوه دیگر هشدار داد

No comments:

Post a Comment