Tuesday, August 4, 2009

خامنه ای در مراسم تنفيذ رياست جمهوري؛ اين انتخابات برخي خواص را مردود کرد

اعتماد: مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري محمود احمدي نژاد ، در سخناني بسيار مهم به تبيين پيامدها و ابعاد انتخابات اخير رياست جمهوري و تبيين اولويت هاي دولت دهم پرداختند. به گزارش ايلنا، در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري، حضرت آيت الله خامنه يي رهبر معظم انقلاب اسلامي با تبريک ميلاد باسعادت حضرت وليعصر (عج) تقارن اين عيد بزرگ با مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري را امري مبارک دانستند و تاکيد کردند؛ پديده بديع، جذاب و تامل برانگيز مردم سالاري ديني که مبين ترکيب شگفت آور حضور پرشور و جدي مردم در انتخابات و توجه و اهتمام همزمان آنان به معيارهاي اسلامي و الهي است، پاسخي جدي به نيازهاي امروز جامعه بشري به شمار مي آيد. ايشان با اشاره به عدم حضور مردم در تمامي صحنه هاي تصميم گيري دوران طاغوت، همکاري و حمايت مدعيان دموکراسي و حقوق بشر با رژيم ديکتاتور و موروثي قبل از انقلاب را يادآور شدند و افزودند؛ در پرتو انقلاب عظيم ملت، حضور مردم در صحنه و خشوع در مقابل احکام الهي، حقيقت واحدي به نام جمهوري اسلامي را شکل داده اند. حضرت آيت الله خامنه يي بحث درباره اولويت داشتن جمهوريت يا اسلاميت را بحثي انحرافي و بي معنا دانستند و خاطرنشان کردند؛ جمهوريت و اسلاميت دو عنصر جدا از يکديگر نيستند، چرا که تکيه به مردم و احترام به خواست و راي آنان، در دل اسلاميت و اتکاي به احکام الهي قرار دارد. حضرت آيت الله خامنه يي حوادث و فراز و نشيب هاي سه دهه اخير را اثبات کننده کارآمدي نظام جمهوري اسلامي خواندند و افزودند؛ برگزاري حدود 30 انتخابات با حضور گرايش هاي گوناگون سياسي در 30 سال اخير و انتخاب «اصل نظام، قانون اساسي و مديريت هاي اساسي کشور» با راي مردم، نشان دهنده ظرفيت عظيمي است که اکثر ناظران بيروني، حتي اگر غرضي نداشته باشند در درک و فهم آن ناتوان بوده اند.
رهبر انقلاب اسلامي انتقال توام با آرامش و احترام قدرت و دست به دست شدن مسووليت هاي اجرايي در سال هاي پس از پيروزي انقلاب را نشانه هايي از ظرفيت تحسين برانگيز نظام برشمردند و خاطرنشان کردند؛ در اين سال ها در بخشي از مديريت ها و عملکردهاي آنان گاه زاويه هايي با مباني نظام ديده شده است اما انقلاب با هضم دروني اين موارد عملاً آنها را در مسير گسترش توانايي هاي خود به کار گرفته و با افزايش ظرفيت و تجربه خود، با قدرت بيشتر به راه خود ادامه داده است.
ايشان مردم سالاري ديني و ترکيب ذاتي اسلاميت و جمهوريت را راز ماندگاري و آسيب ناپذيري جمهوري اسلامي دانستند و تاکيد کردند؛ به فضل الهي و هوشياري مردم و مسوولان اين حقيقت مصونيت بخش، همواره حفظ خواهد شد.
بخش ديگري از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم تنفيذ به تبيين پيام ها و تجربه هاي مهم انتخابات مبارک 22 خرداد اختصاص داشت.
حضرت آيت الله خامنه يي اثبات قدرت نظام جمهوري اسلامي در جلب اعتماد ملت و بسيج توده ها را اولين پيام انتخابات بسيار مهم رياست جمهوري دانستند.
ايشان در همين زمينه افزودند؛ برخي در سال هاي پس از انقلاب منتظر بوده اند که نظام اسلامي کهنه شود و از چشم مردم بيفتد اما انتخابات اخير و شکسته شدن نصاب هاي جهاني حضور ملت ها در انتخابات، اين حقيقت روشن را نشان داد که نظام اسلامي پس از 30 سال در جلب اعتماد مردم و بسيج آنها موفق تر و قدرتمندتر شده است و اين حقيقت ناب نبايد با برخي قضاياي حاشيه يي انتخابات از نظرها دور بماند.
حضرت آيت الله خامنه يي، وجود اعتماد متقابل ميان نظام و مردم را دومين پيام انتخابات 22 خرداد خواندند و خاطرنشان کردند؛ باز بودن عرصه براي به صحنه آمدن و گفت وگو و بحث گرايش هاي گوناگون، نشانه اعتماد به نفس نظام اسلامي و اعتماد نظام به ملت بود.
ايشان در همين زمينه افزودند؛ مردم نيز متقابلاً به نظام اعتماد کردند و با ريختن آراي عظيم خود به صندوق ها، توجه و اقبال ملت به نظام منتخب خود را اثبات کردند و اين واقعيت نشان مي دهد کساني که از بي اعتمادي مردم حرف مي زنند اگر از روي غرض ورزي نباشد از روي غفلت است.
حضرت آيت الله خامنه يي تاکيد کردند؛ اعتماد مردم سرمايه اصلي نظام است و از همه مسوولان و دست اندرکاران بخش هاي مختلف انتظار جدي داريم که با رفتار خود، اين اعتماد گرانقدر را به طور مستمر افزايش دهند.
وجود نشاط و اميد در مردم، سومين نکته يي بود که رهبر انقلاب به عنوان پيام هاي انتخابات اخير رياست جمهوري به آن پرداختند.
ايشان خاطرنشان کردند؛ دل افسرده و نااميد وارد عرصه انتخابات نمي شود و حضور پرشور جوانان و ديگر قشرها در پاي صندوق هاي راي نشان دهنده اميدي است که درباره آينده در جامعه وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامي پس از تبيين پيام هاي انتخابات 22 خرداد به بررسي تجربيات اين رويداد مهم پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه يي با دعوت از مردم و آحاد مسوولان براي جدي گرفتن اين تجربيات افزودند؛ حوادث انتخابات جداً به ما هشدار مي دهد که دشمن هميشه در کمين است و غفلت از ضربات احتمالي او حتي در بهترين شرايط بسيار خطرناک است.
ايشان، برنامه و تلاش دشمن در ايجاد دغدغه و دردسر براي مردم را واقعيتي متکي بر اطلاعات دانستند و افزودند؛ تجربه مهم انتخابات 22 خرداد اين است که اگر در عرصه سياسي و اجتماعي به يکديگر بدبين باشيم و به چشم دشمن به هم نگاه کنيم و اگر فکر و بصيرت نداشته باشيم، از سوي دشمنان حقيقي ضربه مي خوريم.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد کردند؛ آحاد ملت، همه مسوولان، صاحبان گرايش هاي مختلف سياسي، دلبستگان به کشور و نظام، همه و همه بايد به معناي واقعي بيدار و هوشيار باشند که البته ملت خوشبختانه هوشيار بود و نگذاشت دشمن در فضاي غبارآلود، به اهداف خود برسد.

حضرت آيت الله خامنه يي دشمنان را نيز به تجربه اندوزي از حوادث اخير دعوت کردند و تاکيد کردند؛ دشمن بداند که با چه ملت و نظامي روبه رو است و تصور نکند با کارهاي

پيش پا افتاده مي تواند ملت را به زانو درآورد.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه هشدار دادند؛ دشمنان در اين خيال نباشند که با تقليد مغلوط از حضور عظيم مردم در انقلاب پرشکوه 1357 و در يک کاريکاتور از آن حرکت عظيم، مي توانند به نظام اسلامي ضربه بزنند چرا که اين نظام مقتدر و ريشه دار با اين کارها شکست نخواهد خورد.
حضرت آيت الله خامنه يي ايمان و هوشياري ملت را مانع موفقيت دشمن خواندند و با اشاره به وجود نمونه هايي از سوءاستفاده از عقايد ديني مردم در تاريخ ايران تاکيد کردند؛ با مسجد ضرار و تقليد از امام بزرگواري که از عمق دل و جان غرق قرآن بود نمي توان اين مردم آگاه را فريب داد چرا که دل اين ملت، به نور ايمان روشن است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامي در مراسم تنفيذ رئيس جمهور با تشريح امتحان هاي انتخابات 22 خرداد ادامه يافت.
ايشان ملت سرافراز ايران را برندگان و قبول شدگان اين امتحان عظيم الهي دانستند و خاطرنشان کردند؛ بسياري از مردم، جوانان و نخبگان براساس احساس وظيفه، ايمان و صداقت در اين انتخابات شرکت کردند و بعد هم تسليم قانون بودند که اينها برندگان اين امتحان بزرگ هستند.
رهبر انقلاب اسلامي مردود شدن برخي خواص در حوادث دوماهه اخير را، مورد اشاره قرار دادند و افزودند؛ اين انتخابات برخي خواص را مردود کرد و برخي جوانان هم که با صداقت و سلامت وارد ميدان شده بودند در مواردي اشتباه کردند.
ايشان قدرشناسي عملي از نعمت بزرگ حضور ملت در صحنه را عرصه امتحان رئيس جمهور منتخب و ديگر مسوولان دانستند و افزودند؛ رئيس جمهور محترم که از جانب ملت با راي بالا و نصابي بي نظير به اين مسووليت مهم گماشته شده است و همکاران او در دولت آينده بايد با قدرشناسي از اسلام و ايمان ملت همه توان و تلاش خود را براي خدمت به مردم و پيشبرد اهداف انقلابي به کار گيرند.
حضرت آيت الله خامنه يي در بخش پاياني سخنان خود نکاتي را درباره وظايف دولت آينده مطرح کردند.
ايشان سرفصل هاي سخنان دکتر احمدي نژاد در اين مراسم را متين و بجا برشمردند و تاکيد کردند؛ دولتي که تشکيل خواهد شد بايد با برنامه ريزي و تکيه بر قانون، اين سرفصل ها را عملياتي و اجرا کند.
ايشان تکيه بر برنامه قانون مداري و همکاري قواي سه گانه را از ضروريات شکرگزاري نعمت حضور مردم مومن ايران در عرصه انتخابات دانستند و دولت و مجلس و قوه قضائيه را به همدلي و ياري يکديگر فراخواندند.
حضرت آيت الله خامنه يي رئيس جمهور و دولت دهم را متعلق به آحاد ملت و همه راي دهندگان انتخابات 22 خرداد خواندند و افزودند؛ اين واقعيت بايد در عمل و در برنامه ريزي ها حتماً مورد توجه قرار گيرد.
ايشان با اشاره به علاقه مندان فراوان رئيس جمهور خاطرنشان کردند؛ به موازات اين علاقه مندان دو دسته ديگر هستند که بايد مورد توجه و محاسبه قرار گيرند؛ مخالفان عصباني و زخم خورده که در چهار سال آينده به معارضه با دولت ادامه مي دهند و منتقداني که با نظام و رئيس جمهور دشمني ندارند و بايد ديدگاه ها و نظرات آنان را مورد توجه قرار داد و من اميدوارم اين گونه عمل شود.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تاکيد بر ضرورت کمک و حمايت از کساني که در حوادث اخير آسيب هاي جاني، مالي و احياناً آسيب حيثيتي و آبرويي ديده اند، افزودند؛ بايد از آسيب ديدگان حمايت کرد و آسيب زنندگان را هر کسي باشند، شناسايي کرد و مورد مواخذه قرار داد.
حضرت آيت الله خامنه يي در پايان سخنان شان، امکانات فراوان طبيعي، مادي و انساني ايران عزيز را خاطرنشان کردند و افزودند؛ نيازها و عقب ماندگي هاي فراواني نيز وجود دارد که بايد با استمرار تلاش و سختکوشي رئيس جمهور و همکارانش و کمک و ياري همه سليقه هاي مختلف و حتي منتقدان دولت و انجام شدن کارهاي بزرگ و ماندگار، اين نيازها برطرف شود و حرکت عظيم نظام به سمت تحقق اهداف والاي ملت ادامه يابد.همچنين به گزارش ايسنا رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته با تجليل از حضور 40 ميليوني ملت بزرگوار ايران در حماسه ماندگار 22 خرداد، محمود احمدي نژاد را به رياست جمهوري منصوب کردند.
به گزارش ايسنا رهبر معظم انقلاب در حکم تنفيذ دوره دوم رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد، حضور 85 درصدي مردم هوشمند و سرافراز در انتخابات رياست جمهوري دهم را نشانه آشکار اميد، دلبستگي و «غيرت و اهتمام» ملت پرافتخار ايران به دسترنج 30ساله خود برشمردند و با سپاسگزاري از رحمت و فضل پروردگار حکيم، راي قاطع و بي سابقه مردم را راي به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامي، مبارزه با «فقر و فساد و تبعيض و اشرافي گري»، کار و تلاش خستگي ناپذير و ايستادگي شجاعانه در مقابل سلطه گران بين المللي دانستند.

متن حکم تنفيذ رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد که حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري آن را قرائت کرد به اين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم
خداوند را سپاس که بار ديگر ايران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرينش حماسه ماندگار ديگري موفق ساخت. بيست و دوم خرداد يکهزار و سيصد و هشتاد و هشت، برگ زريني شد از کتاب سرنوشت ايران که مردم ما سطرسطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هوشياري و پايداري خود را به حراست از آن گماشته اند. حضور 85 درصدي در پاي صندوق هاي راي در انتخابات اخير، نشانه يي آشکار است از احساس دلبستگي و غيرت و اهتمامي که اين ملت کهن و پرافتخار، به دسترنج 30ساله خود مي ورزد و اميد و آرزويي که به کمال و اعتلاي آن و زدودن کاستي ها و کجي ها از آن در دل مي پروراند.
اين همه از رحمت و فضل خداوند حکيم و قدير است که اين بنده بي قدر و ناتوان و همه دل هاي متذکر و خاشع، بايد آن را قدر بشناسيم و جبهه شکر بر آستان منعم محبوب بساييم.

راي قاطع و بي سابقه مردم به رئيس جمهور منتخب و محترم، راي به ويژگي هايي است که کارنامه چهارساله دولت نهم بدان ها زينت يافته است و سمت و سوي گرايش هاي اکثريت بي چون و چراي ملت را آشکار مي سازد. اين، راي به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامي است؛ راي به استکبارستيزي و ايستادگي شجاعانه در برابر سلطه طلبان بين المللي است، راي به مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مبارزه با اشرافي گري است، راي به ساده زيستي و نزديکي با مردم و غمگساري از ضعيفان و مستضعفان است، راي به کار و تلاش بي وقفه و خستگي ناپذير است.
اينها بخش هاي مهمي است از آنچه ملت ايران از منتخبان خود مطالبه مي کند و هر گاه کسي را با اين سمت و سو بشناسد، به او دل مي بندد و با بهره گيري از موهبت آزادي که هديه انقلاب اسلامي به اين ملت است او را بر کرسي مسووليت و مديريت مي نشاند. اينجانب در آستانه زادروز فرخنده نجات بخش بشريت، ولي اعظم خدا و امام صالحان، حضرت حجه بن الحسن روحي فداه و عجل الله فرجه، اين عيد بزرگ را گرامي داشته و انتخاب جناب آقاي دکتر محمود احمدي نژاد را در دهمين انتخابات رياست جمهوري تبريک مي گويم و به پيروي از ملت بزرگوار ايران، راي آنان را تنفيذ و اين مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي کنم و براي ايشان و همکاران شان توفيق خدمتگزاري به مردم و تلاش در راه اعلاي کلمه اسلام و اقدامات بزرگ و ماندگار و شايسته ملت و کشور عزيز و حرکت کوشنده به سوي پيشرفت و عدالت از خداوند متعال مسالت مي کنم. و بديهي است که راي مردم و تنفيذ اينجانب تا هنگامي است که ايشان بر اين صراط قويم پايدار باشند. در پايان با تجليل و تکريم نام و ياد امام بزرگوار و شهيدان عالي مقام که ملت ما موفقيت هاي بزرگ خود را به آنان مديون است، علو درجات و شمول رحمت الهي بر ارواح طيبه آنان را از خداوند متعال مسالت مي کنم.

والسلام علي عبادالله الصالحين
سيدعلي خامنه يي
12 مرداد 1388

No comments:

Post a Comment