Sunday, August 16, 2009

افشای ابعاد جدیدی از شکنجه‌های زندانیان

شب گذشته در دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یک نماینده اصولگرای مجلس، ابعاد جدیدی از شکنجه‌های اعمال شده بر روی زندانیان فاش شد: از خوراندن قرص و کوبیدن ساچمه بر سر، ضربه‌های پیاپی بر محل اصابت گلوله! به گزارش موج سبز آزادی، در جلسه دیشب جمعی از خانواده‌های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یکی از نمایندگان اصول گرای مجلس، خانواده‌ها جزئیات جدیدی از شکنجه‌های اعمال شده را فاش کردند و این نماینده از وضعیت خویش مطلع ساختند. بر اساس گزارش خبرنگار «موج سبز آزادی» از این جلسه، مادر هنگامه شهیدی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت دخترش، وضع وی را در دیداری که با وی داشته، این‌گونه توصیف کرد: وقتی وی را دیدم، چندان به حال خود نبود و وقتی در آغوشش گرفتم و به سر و پشت وی دست کشیدم، به خاطر درد ناله می‌کرد. به او گفتم: مقاومت کن و علیه خودت اعتراف نکن. گفت: ای بابا! اینجا قرصهایی به من می‌دهند که ذهنم کاملا خالی می‌شود و نمی‌توانم به چیزی فکر کنم. وی با ترس می‌گفت: هر روز چند بار به سلولم می‌آیند و می‌گویند می‌خواهیم ببریم اعدامت کنیم. بر اساس این گزارش، در جلسه شب گذشته، پدر یکی از بازداشت‌شدگانی که به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود نیز گفت: جراحات ناشی از شکنجه بر پسرم به حدی بوده که یک چشم وی را خالی کرده‌اند و یکی از چشم‌هایش کم‌سو شده و جای تعداد زیادی ساچمه بر سرش قابل مشاهده است و کلیه‌ی وی نیز آسیب دیده است. گزارش «موج سبز آزادی» حاکی است در جلسه دیشب یکی از افرادی که در میدان آزادی هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، نیز ماجرای مصدومیت، بازداشت و شکنجه خود را این‌گونه شرح داد: در حال خرید نوشیدنی از یک دست‌فروش بودم که تیری به پایم اصابت کرد. سعی کردم خودم را به کناری بکشم، اما در همین حال تعدادی لباس شخصی که متوجه تیر خوردنم شدند، من را با ضرب و شتم با خود بردند. البته مرا به یک بیمارستان منتقل کردند تا تیر را در بیاورند، اما دوباره از بیمارستان به محل دیگری منتقلم کردند و در آنجا آن‌قدر به محل بخیه و جراحاتم ضربه وارد کردند که خون زیادی از زخم‌هایم جاری بود. وی افزود: در اثر این جراحات، عصب سیاتیک من قطع شده است

No comments:

Post a Comment