Thursday, August 13, 2009

نماينده سقز و بانه خطاب به احمدي نژاد: ستاد هاي شما به ستاد هاي ايجاد رعب و وحشت تبديل شده است

فخرالدين حيدري نماينده سقز و بانه دقايقي پيش نطق ميان دستور خود را در مجلس ايراد كرد كه به انتقاداتي صريح از عملكرد دولت در كردستان اشاره و سخنراني احمدي نژاد در مراسم تنفيذ و تحليف را به چالش كشيد. اين سخراني به طور مستقيم از راديو مجلس پخش شد.
به گزارش شارنيوز؛ وي در ابتداي سخنان خود بيكاري را واژه اي آشنا براي همه خواند اما كردستان با آن پيوندي ناگسستني دارد به شكلي كه بسياري از تحصيل كردگان اين استان بدون شغل مانده اند درحالي كه در دوراني كه كردستان زير رگبار گلوله صدام بود تلاش فراواني شد تا فرزندان كردستان به سلامت از بحران عبور كنند و امروز بيكاري فرجام آنها است.
حيدري با اشاره به عدم تكميل زير ساخت ها در كردستان، آن را دليل اصلي عدم حضور بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف دانست چرا كه زماني كه كردستان جنگ و بمباران را تجربه مي كرد ديگر استان ها مشغول آباداني و توسعه بودند.
نماينده سقز وبانه صحنه تكراري اين روزهاي جاده هاي كردستان را تكه سنگ هايي بزرگ بر روي تريلر ها عنوان كرد كه توسط نهاد هاي دولتي به خارج از استان انتقال مي يابند و بهره آن براي كردستان افزايش تصادفات، صدمه ديدن راه ها و افزايش بيكاري و هزينه ها است. وي ضمن طرح اين پرسش كه چرا اصل ۴۴ در مورد معادن كردستان اجرا نشده است؟ خطاب به استاندار و وزير صنايع گفت:ديگر حق نداريد سهل انگاري كنيد.
حيدري در بخش ديگري از نطق خود در مجلس وشوراي اسلامي به سخنان احمدي نژاد در مراسم تنفيذ و تحليف اشاره كرد و خطاب به وي گفت: آقاي احمدي نژاد شما در سخنانتان به واژه عدالت اشاره كرديد و گفتيد همه مردم ايران شهروند درجه اول هستند اگرچه اينها واژه هاي زيبايي هستند اما من هرچه فكر مي كنم نمي دانم چرا نبايد بعد از گذشت ۳۰ سال كردستان استانداري كرد و اهل سنت داشته باشد، چرا نبايد مديران كل و معاونان سياسي امنيتي كرد اهل سنت باشند، چرا نبايد متولي فرهنگ و ارشاد كردستان كرد اهل سنت باشد؟ چرا مسئولان گزينش ادارت و واحد هاي حراست هيچ كدام كرد اهل نيستند؟ آيا اين عدالت و شهروندي درجه اولي است؟
حيدري تصريح كرد: ديگر وقت شعار دادن نيست و بايد در دولت دهم از نيروهاي بومي كرد اهل سنت استفاده شود چون حق مسلم مردم كردستان است.
نماينده سقز و بانه در ادامه بخش ديگري از سخنان احمدي نژاد در مراسم تحليف را به چالش كشيد و خطاب به وي گفت: شما گفتيد “اين كه به چه كسي راي داده باشيم مهم نيست” در حالي كه اينگونه نيست و تسويه حساب ها شروع شده است، ستاد هاي شما به ستاد هاي ايجاد رعب و وحشت تبديل شده و كساني كه به احمدي نژاد راي نداده اند از زندگي و مسئوليت ساقط مي شوند و تمام امور به كساني كه در ستاد هاي شما بوده اند سپرده مي شود.
وي پيشنهاد كرد دولت از نيروها هاي كارآمد و شايسته استفاده كند تا در ميانه راه به علت سوء استفاده افراد نا لايق مجبور به تعويض مسئولان و عذرخواهي نشود

No comments:

Post a Comment