Wednesday, August 12, 2009

محسن رضایی: اگر اعمال خلاف حيثيت توسط مامورين انجام شده باشد، بايد عزاي عمومي اعلام شود

خبرگزاری انتخاب:
image

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی ، دستیابی به اخلاق و ارزش‌های انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محسن رضایی‌در ديدار با جمعیت حقوق‌دانان دفاع از حقوق بشر كه صبح امروز انجام شد ، اظهار داشت: تقويت جمهوري اسلامي صرفا به تاييد و تقويت نهادهاي حكومتي و مقامات دولتي نيست، بلكه تلاش برای اصلاح رفتار آنها هم هست.


وي ادامه داد: اگر گزارشات شما درباره بدرفتاري با مردم در خيابان‌ها و زندان‌ها درست باشد، تمامي مقاماتي كه مسئول هستند حداقل بايد عزل و به دست دادگاه سپرده شوند.


وي اضافه كرد: اگر در جمهوري اسلامي توسط يكي از ماموران عمل خلاف حيثيت و اخلاق صورت گيرد، بايد عزاي ملي اعلام شود چه برسد به اين‌كه اعمال شنيع عليه تعدادي از جوانان كشور صورت گرفته باشد،زیرا که سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی ، دستیابی به اخلاق و ارزش‌های انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.


رضایی با بیان این‌که بر شما تکلیف است که این گزارشات را برای مقامات مسئول کشور نیز ارسال کنید،خاطر‌نشان كرد: از این گزارش یک رو نوشت هم به بنده بدهید تا آن را پی‌گیری کنم.


بر اساس اين گزارش ، در ابتداي اين جلسه رئيس و شوراي مركزي اين جمعيت، گزارشي از حوادث اخير را به اطلاع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رساندند.


احمدلو، رئيس جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر، در گزارش خود ضمن اشاره به وقایع چند هفته گذشته اظهار داشت: محاكمات اخير هم در شكل و هم در محتوا، نواقص حقوقي زيادي دارد. وي با بيان اين‌كه جمعيت حقوقدانان دفاع از حقوق بشراقدامات فراوانی در راستای دفاع از حقوق مردم به عمل آورده است، افزود: جمعيت، براي آزادسازي افرادي كه جرمي مرتكب نشده بودند، تلاش زيادي كرد و توانست در اين مدت، عده‌اي از این افراد را آزاد كند.


رئیس‌جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر تصريح كرد:جمعیت در این راستا ، درباره بدرفتاري ماموران، گزارشاتي را تهيه كرده است كه از طريق مراجع قانوني در حال پيگيري آن است.


گفتنی است، جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر كه اعضای آن عمدتا از جانبازان دفاع مقدس هستند، مدت‌هاست كه با هدف دفاع از حقوق مردم در ايران فعاليت مي كند و برای چندمین بار است که با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرده و گزارش عملکرد خود را ارائه كرده‌اند.

No comments:

Post a Comment