Thursday, August 13, 2009

انتقاد شديد ميرحسين موسوي از اهانت كيهان به شيخ اصلاحات :آمريكا هم به اندازه اينها نمي‌تواند به ايران ضربه بزند

يرحسين موسوي در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، به طور قاطع از مهدي كروبي به عنوان كسي كه «توان بسيج جمع‌هاي مؤمن و دلسوز به نظام و كشور را دارد»، دفاع كرد و ضمن انتقاد شديد از اهانت‌هاي كيهان به شيخ اصلاحات، گفت: آيا اگر آمريكا تمام قدرتش را بسيج مي‌كرد، مي‌توانست به اندازه اتفاقاتي كه در زندان‌ها افتاده است، به كشور و انقلاب لطمه بزند؟ آيا روزنامه كيهان كه قشر فرهيخته و روشنفكر را مقابل نظام قرار مي‌دهد يك جريان همسو با بيگانگان نيست كه همطراز منافقين با نظام دشمني مي‌كند و در جهت منافع آمريكا و انگلستان گام برمي‌دارد؟

صبح امروز (چهارشنبه) اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با دكتر زهرا رهنورد و مهندس ميرحسين موسوي ديدار داشتند و نظرات و پيشنهادات خود را در مورد وضعيت كنوني كشور و هرچه پربارتر شدن حركت مردم مطرح كردند.


در اين ديدار، مهندس موسوي با گرامي‌داشت ياد تعدادي از اعضاي اين شورا كه در زندان به سر مي‌برند، گفت: آنچه امروز در زندان‌ها مي‌گذرد، به خوبي نشان‌‌دهنده ضرورت يك اصلاح عميق در كشور است.

وي با اشاره به اينكه هيچ‌ يك از نيروهاي دلسوز انقلاب نمي‌خواستند اين حوادث روي دهد و بدتر آن با دروغ‌هاي پي در پي توجيه شود، گفت: بزرگترين دروغ آن است كه خواست طبيعي مردم براي اصلاح را به بيگانگان نسبت دهند. وي با تأكيد بر سوء ظن مردم كشورمان نسبت به نيات بيگانگان، افزود: مردم خواهان طرح خواسته‌ها و اعتراضات خود در جوي آرام و عاري از تشنج بوده و هستند و آن كساني كه با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونين كردند، به منافع بيگانگان خدمت مي‌كنند.

ميرحسين موسوي با اشاره به موج سنگين تبليغاتي عليه خواسته به حق مردم، گفت: يك اراده سياسي مي‌خواهد خواست طبيعي مردم را به بيگانگان پيوند دهد و با به راه انداختن جنگ رواني - تبليغاتي حركت خودجوش و اعتراض مردم را در جهت منافع بيگانه و يا دخالت آنان معرفي كند؛ حال آن كه وقتي دقت مي‌كنيم، مي‌بينيم طي دو ماه اخير هيچ كس به اندازه خود آنان به منافع بيگانگان خدمت نكرده است.

منتخب واقعي مردم در دهمين دوره رياست جمهوري در همين رابطه و با اشاره به دادگاه‌هاي نمايشي اخير اظهار داشت: آيا حركت اعتراضي مردم كه بر پايه گفتماني در چارچوبه قانون اساسي استوار است و با شعارهاي برگرفته از شعارهاي انقلاب شكل گرفته در جهت منافع بيگانگان است يا برگزاري دادگاه‌هاي نمايشي كه در آن منافقين منفور را در كنار فرزندان و شخصيت‌هاي انقلاب مي‌نشانند. كدام يك به نفع آمريكا و انگليس است؟

مهندس موسوي در ادامه سخنان خود با اشاره به رواج تهمت در صدا و سيما گفت: آيا آمريكا ترجيح مي‌دهد صدا و سيماي ما يك رسانه منصف و مورد اطمينان باشد يا با دروغ‌گويي‌هاي پي در پي اعتماد مردم را از دست بدهد؟ آيا كساني كه باعث شده‌اند مردم براي گرفتن خبر به رسانه‌هاي خارجي مراجعه كنند، به دنبال منافع بيگانگان هستند يا كساني كه مي‌گويند رسانه ملي بي‌طرف باشد و اخبار را شفاف بيان كند؟ آيا اگر آمريكا تمام قدرتش را بسيج مي‌كرد، مي‌توانست به اندازه اتفاقاتي كه در زندان‌ها افتاده است، به كشور و انقلاب لطمه بزند؟ آيا روزنامه كيهان كه قشر فرهيخته و روشنفكر را مقابل نظام قرار مي‌دهد يك جريان همسو با بيگانگان نيست كه همطراز منافقين با نظام دشمني مي‌كند و در جهت منافع آمريكا و انگلستان گام برمي‌دارد؟ آيا اهانت به آقاي كروبي كه توان بسيج جمع‌هاي مؤمن و دلسوز به نظام و كشور را دارد، خدمت به منافع بيگانه نيست؟

مهندس ميرحسين موسوي در اين نشست با تجليل از چهره‌ها و فعالين سياسي در بند به خصوص اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، براي آزادي آنان از بند دعا كرد

No comments:

Post a Comment