Tuesday, August 4, 2009

نامه 86 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به هاشمی شاهرودی: خدایاری را آزاد کنید

هها تن از اعضای هیئت علمی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی مهندس خدایاری، از زندانیان سیاسی، شدند و نسبت به بازداشت‌ها و روندهای پس از انتخابات ابراز نگرانی کردند.

به گزارشنوروز، به نقل از موج آزادی متن کامل این نامه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَكُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ


رئیس محترم قوه قضائیه
حضرت آیت الله شاهرودی


با سلام، به استحضار می رساند که بیش از یک ماه است آقای مهندس اصغر خدایاری از اعضای هیئت علمی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران و از همکاران امضاء کنندگان این نامه به دلایل نامعلوم دستگیر و در بازداشت موقت به سر می برد. مهندس خدایاری از ابتدا از اعضای فعال، صدیق، دلسوز و مسئول در دانشگاه تهران بوده و مدتی را هم به عنوان معاونت دانشگاه تهران و سپس دانشکده معدن به جامعه علمی و دانشگاهی این کشور خدمت نموده است.


همه کسانی که مهندس خدایاری را می شناسند جملگی بر این امر معتقدند که نامبرده از ایام دانشجوئی در مسیر اسلام و انقلاب و امام و نظام جمهوری اسلامی تمام توان و همت خود را بکار گرفته و همواره در همه صحنه ها از جمله خدمتگزاران متعهد و پرتلاش بوده است. به ویژه در دوران کنونی که ایشان در کسوت عضویت هیئت علمی دانشکده فنی حضور چشمگیری در دانشگاه داشته و یک عنصر فرهنگی و علمی ارزشمند برای دانشگاه تهران محسوب می شوند.


برای ما همکاران وی و دانشجویان ایشان شگفت آور و باورنکردنی است که ایشان را که به شهادت همگان بعلت گرفتاریهای خاص خانوادگی در ماههای اخیر، قادر به مشارکت موثر در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی نبوده است بدون هیچ اتهام و جرم مشخصی دستگیر و برای مدت طولانی بازداشت نمایند. در این مدت خانواده ایشان و همچنین همکاران و دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در نگرانی ، انتظار و بی خبری آزار دهنده ای به سر می برند و این امر به ملتهب نگهداشتن فضای دانشکده فنی که پس از وقایع 24 و 25 خردادماه کوی دانشگاه به شدت جریحه دار شده است منجر شده است.


متاسفانه رخدادهای پس از انتخابات دل همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی را به درد آورده است. روند های غیر متعارف بازداشت ها، روش های غیر انسانی و غیر قانونی بازجویی ها ، برخورد نامناسب و ضد اسلامی با معترضین و ...، همه حکایت از طی مسیری ناصواب دارد که کشور و نظام را به مخاطره انداخته است. بازگشت از این مسیر و اصلاح امور و قبول نصایح بزرگان و خیرخواهان نظام هر چه زودتر انجام شود، از زیان های بعدی جلوگیری خواهد شد. ما اعضای هیئت علمی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران خواهان آرامش، قانون مداری و احترام به حقوق شهروندی هستیم.


از حضرتعالی بعنوان یکی از مسؤلان تراز اول کشور عزیزمان ایران انتظار می رود که پیشگام و پرچمدار قانون مداری و اجرای اصول قانون اساسی باشید و گامهای بلندتر و مؤثرتری را برای جلوگیری از ورود ضرر و زیان بیشتر بر کشور و ملت بردارید

No comments:

Post a Comment