Monday, August 17, 2009

گفتگوی روزانه محسن سازگارا دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸

برای دریافت فایل های صوتی کم حجم و مطالب دیگر این سایت با ایمیل، در گروه گوگل محسن سازگارا مشترک شوید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره اشتراک و پیوستن به گروه گوگل [ اينجا ] را کلیک کنید

فایل صوتی کم حجم برای دانلود:
Mohsen_Sazegara_20090817_Audio_wma.zip

فایل صوتی ام پی تری برای دانلود:
MP3 32kbps
Mohsen_Sazegara_20090817_Audio32_mp3.zip

فایل تصویری کم حجم 3gp برای دانلود:
Mohsen_Sazegara_20090817_Video_3gp.zip


یوتیوب:
http://www.youtube.com/watch?v=a3qyeYMYgyQ

متن پیاده شده روز یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸

سلام
یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸ و ۱۶ آگوست ۲۰۰۹ میلادی
چندتا نکته:
نکتهٔ اول سؤال شده بود، چند تا سؤال بود که در این ایام تعطیلات تابستانی که مسفارت زیاده، به‌خصوص این هفته که هفتهٔ ماقبل ماه رمضان هستش، در جاده‌ها شعار دادن، بوق زدن، V نشونِ همدیگه دادن و امثال این کارها، چجور روش‌ها و کارهایی داره؟ چجور کارهایی می‌شه کرد؟ پاسخ عمومی اینه که هر آکسیونی که، هر حرکتی که مردم با همدیگه انجام بدند، با همدیگه نارضایتیشون رو از سرکوب‌گرها نشون بدند و با هم یک کاری رو انجام بدند، یک تأثیر دوگانه‌ای داره؛ از یک طرف روحیهٔ کودتاچی‌ها و سرکوب‌گرها رو تضعیف می‌کنه و از طرف دیگه باهم بودن و با هم یک کاری کردن، به مردم انرژی می‌ده و احساس می‌کنند که یک همبستگیِ عمومی هست. حالا در جاده می‌شه با بوق زدن یا V نشون دادن یا توقف در گردشگاه در هر کجایی، در شهر می‌شه به‌خصوص شب‌ها که خنک‌تر هم هست به شکل پراکنده در سطح شهر با حرکت ماشین، آهسته حرکت کردن، با بوق زدن، V نشون دادن انجام داد.

سطح کاری که ما می‌کنیم متناسب با مقدار خفقانی که هستش باید بتونیم هوشمندانه عمل کنیم؛ چون اصل بر این است که حداقل خسارت رو داشته باشیم. لذا یک شعار نویسی ساده، یک شعارنویسی علیه دیکتاتور، علیه رهبری، علیه فعالیت‌های سرکوب‌گرها، یا برعکس به نفع جنبش، به مقاومت ملی ما، به نفع علامت‌های جنبش، مسئولین جنبش، رهبران جنبش، اینها همون تأثیر دوگانه‌ای رو که عرض کردم داره: از یک طرف هرکسی از کودتاچی‌ها که به اینها نگاه می‌کنه، مثل خاری در چشمش فرو می‌ره و روحیه‌ش رو ضعیف می‌کنه و بهش نشون می‌ده مقاومت مردم ادامه داره و از طرف دیگه مردمی که نگاه می‌کنند هم روحیه می‌گیرند و می‌فهمند که ما همه با هم هستیم و همون «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»؛ بنابراین به طور کلی نه فقط این کارها در جاده یا در هرجای دیگه کار خوبیست، بلکه شاید بشه گفت کاملاً هم واجبه از هر فرصتی استفاده بشه.

نکتهٔ دیگه این است که این عکس گرفتن از مزدورها و سرکوب‌کرها، قبلاً بارها بحث شده که این روشِ بسیار مؤثریست. شناختن سرکوب‌گرها از پایین‌ترین رده‌ها که همین آدم‌های لباس‌شخصی و لات و لوتیست که فحش می‌دند، حمله می‌کنند و به تجمعات مردم دست‌درازی می‌کنند، یا تهدید می‌کنند؛ وقتی تک تکشون عکس گرفته بشه، هویتشون افشا بشه، شناخته بشند، آدرسشون دربیاد، تلفنشون، فامیلشون، خانواده‌شون، دوستانشون، عکس شهدا نزدیک محل زندگیشون یا کارشون نصب بشه، این فشار باعث می‌شه که می‌فهمند به این سادگی نمی‌تونند که هر کاری رو بکنند و در مقابل یک ملت بایستند. این کار حتی تا سطح آقای طائب که فرماندهٔ بسیجه و شاید اصلی‌ترین عامل این کشتارها و آدم‌کشی‌هاست، تأثیر گذاشته؛ وقتی خانواده‌ش باهاش بد شدند و طاقت نمی‌آرند به اینکه پدری داشته باشند، همسری داشته باشند که قاتل باشه و دستش به خون جوانان این مملکت آغشته و آلوده باشه.
بنابراین مسئله این است که شما باید این عکس گرفتن رو در هر فرصتی که پیش می‌آد [انجام بدید]، اگر تهدید می‌کنند ما به دفتر فلان روزنامه حمله می‌کنیم؛ البته تجربه نشون می‌ده وقتی که یک خروشی ما می‌کنیم، می‌فهمند که عصر این لات‌بازی‌ها که پنجاه تا، صد تا آدم با موتور بیان، بخوان مردم رو تهدید کنند، گذشته؛ جا می‌زنند. ولی هر فرصتی شبیه این پیش بیاد، نباید غافل شد و باید استفاده کرد از اینکه عکسشون رو انداخت و افشاشون کرد که بدانند که ملت درواقع در صدد شناسایی اونهاست.
نکتهٔ سومی که می‌خواستم بگم در حول و حوش همین عکس، این است که حالا عکس از مزدورها روش مناسب و درستیست که ادامه باید پیدا کنه؛ ولی از آنچه هم که ما می‌کنیم، حتی یک شعارنویسی ساده، هرچقدر که بیشتر عکس و فیلم و صدا تهیه بشه و پخش بشه، این روحیه رو از یک جایی که، در یک پارکی که فرض کنید اتفاق افتاده یک تظاهراتی، می‌بره به همه منتقل می‌کنه و اون انرژی گرفتنِ ملت از همدیگه رو در سطح کلی گسترده می‌کنه. لذا واقعاً به عنوان یک وظیفهٔ مبارزاتی، از هر حرکت و مزدور، سرکوب‌گرها و بهتر از اون، مهم‌تر از اون، از هر حرکت و آکسیون مردم باید عکس گرفت، فیلم گرفت، منتشر کرد که این درواقع از عومل مهمیست که روحیهٔ مقاومت و مبارزه رو به ملت منتقل می‌کنه و انرژی‌ها رو مضاعف می‌کنه.
اما بحث دیگه‌ای که می‌خواستم بگم اون مسئله‌ای بود که آقای کروبی دعوت کردند که ایشون بره دفتر روزنامهٔ اعتماد ملی و از بچه‌های روزنامه تشکر بکنند؛ این کار بسیار خوبیست که هرکس که می‌تواند و امکانش رو داره بپیونده به ایشون، برن از بچه‌های دست به قلم که زیر این فشارها روزنامه درمی‌آرند، تشکر بکنند و باید نشون بدیم که هرکس برای که ملت قدمی برمی‌داره، قدردانش هست ملت؛ هر قهرمانی رو باید بغل کرد. همون‌طور که از اون طرف هرکس روبروی ملت وایمیسته، باید طرد بشه، از این طرف هم از هر قشر و گروه و دسته‌ای که برای ملت قدمی و برای مبارزهٔ سبز ملت داره قدمی برمی‌داره، باید پشتیبانی و قدردانی کرد و دلگرمی داد.
اما نکتهٔ اصلی که می‌خواستم بگم بحث این است که همونطور که کودتاچی‌ها فهمیدند در این دو ماه گذشته که این طور نیست که یک تشر بزنند، دویست نفر رو بکشند، دو هزار چهار هزارتا رو زندانی بکنند، بگند بشینید سر جاتون، گرد مرگ بپاشند، یک شبه ملت می‌نشینه سر جاش و به همین دلیل هم تغییر استراتژی دادند، شروع کردند به اینکه آروم آروم فرسایش بدند و خسته بکنند مردم رو و توی این مسیر یکی از روش‌های شناخته شدهٔ کودتاچی‌ها، ایجاد اختلافه، ایجاد تفرقه‌ست و حرف‌های ناجور زدنه، پشت سر رهبران جنبش حرف زدنه، «این که کاری نمی‌کنه! اون چرا اینجوری می‌کنه؟» آکسیون‌های اختلاف‌انگیز تزریق کردنه؛ لذا واقعاً باید هوشیار بود. این روش تقریباً یکی از کلاسیک‌های کودتاچی‌هاست: ایجاد یأس و دلسردی به تدریج و فرسایش دادن، به‌خصوص با ایجاد اختلاف؛ صراحتاً باید هوشیار باشیم. در این مرحلهٔ جنبش شعار محوری که حداکثر اتحاد رو بین ما ایجاد می‌کنه الان و حداکثر اختلاف رو در جبههٔ سرکوب‌گرها ایجاد می‌کنه، این است که رئیس‌جمهور قانونی و منتخب ملت آقای مهندس موسویه؛ باید بره روی صندلی ریاست جمهوری بنشینه و دولت کودتاچیِ اجنبی‌ساختهٔ مزدورِ خارجی باید سرنگون بشه، بیاد پایین و محاکمه بشه؛ از این شعار نباید تکون خورد. جای تغییر، رفتن گام به جلو موقعیست که ما این خواسته در دسترسمون قرار می‌گیره و داریم پیروز می‌شیم و این خواسته رو می‌گیریم؛ هر وقت که در مرحله‌ای بودیم که این خواسته رو داریم می‌گیریم، می‌تونیم ارتقای شعار بدیم، قدمی بریم جلو. ولی الان باید روی این وایستاد و حواسمون جمع باشه، هوشیار باشیم که یک وقت اختلافاتی ایجاد نشه.
من نکتهٔ آخری که می‌خوام بگم این است که در این مبارزه‌ای که همون‌طور که کودتاچی‌ها فهمیدند یک‌شبه پیروز نمی‌شند، ما هم باید هوشیار باشیم؛ بدونیم با چند تا تظاهرات، کودتاچی‌ها ممکنه پایین نیان و نمی‌آن؛ ما هم اونها رو داریم فرسایش می‌دیم، یک بخشی از کارمونه و توی این مسیر اونی برنده‌ست که ابتکارات بیشتری داره و می‌تواند که عمل کنه، دیگری عکس‌العمل بکنه؛ جنبشی که به دنیا اومده باید رشد و بالندگی پیدا کنه، جوان نیرومندی بشه تا زورش برسه؛ رشد کیفی، رشد تشکیلاتی، رشد جغرافیایی و رشد اقشار و گروه‌های جدید. راجع به این موضوع در روزهای بعد هم باز صحبت می‌کنیم.
تا فردا شاد و پیروز و سرفراز باشید؛ به امید پیروزی

چرا شیخ اعتماد ملی را تا اینجا تحمل کرده اند - مسیح علی نژاد

شیخ مهدی کروبی این روزها شیخوخیت و لابی گری و مدارا با اهالی قدرت را کنار گذاشته است و مدام با مرام یک مرد میدان، علیه بازجویی ها و شکنجه های غیر قانونی و تجاوز و تعرض به زندانیان، افشاگری می کند. شیخ پیش از این طی نامه ای غیر علنی خواستار پیگیری اخبار مربوط به تجاوز و تعرض به زندانیان سیاسی بعد از انتخابات شده بود، اما وقتی صدایی از روند پیگیری این پرونده ها نشنید، خبر را به رسانه ها و عرصه های عمومی کشاند و در آخرین قدم نیز مرگ ترانه موسوی را نیز به دلیل تجاوز در زندان خواند و بر انکار کنندگان صریح و بی پرده اعتراض کرد. این ترانه آخر شیخ به گوش اهالی قدرت دل آزار آمد و در ساعات پایانی شب، نماینده دادستانی را به چاپ خانه فرستادند تا فرمان تعطیلی موقت روزنامه اعتماد ملی صادر شود.

این اولین بار نیست که موقتا روزنامه اعتماد ملی را متوقف می کنند. این روزنامه در روزهایی که روزنامه و سایت های خبری متعلق به میرحسین موسوی را بستند و فیلتر کردند، کماکان نفس می کشید. در روزهای نخست و پس از آن نماز جمعه معروف که احمدی نژاد در آن توسط نطق انتخاباتی رهبری به عنوان رییس جمهور اعلام شد و سپس شنبه خونین در تهران رقم خورد، روزنامه اعتماد ملی نیز همانند سایر رسانه های اصلاح طلب به کرات میزبان میهمانان ناخوانده نهادهای قضایی و دادستانی و هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد بود.

شب ها حکم به دست، بالای سر مسولان چاپ روزنامه می ایستادند و روزها چماق به دست، حوالی میدان هفت تیر برای ساکنان ساختمان عرض اندام می کردند. یک بار دستور حذف برخی از مطالب روزنامه را دادند که صفحه نخست روزنامه سفید منتشر شد. این رسوایی را ادامه ندادند و دفعه بعد که دستور به حذف بیانیه کروبی از صفحه نخست را صادر کردند، خواستار پر کردن بخش های سانسور شده توسط اخبار دیگر شدند تا سفید چاپ شدن روزنامه بار دیگر روسیاهشان نکند، اما شیخ زیربار نرفت و آن روز چهارشنبه دهم تیر ماه بود که روزنامه را برای یک روز به صورت موقت تعطیل کردند. این بار دوشنبه بیست و ششم مرداد، دوباره همان قصه کهنه تکرار شد. کروبی پاسخ خطیبان جمعه را داد. همان امامانی که در نماز جمعه، مردم را در خطبه ای به تقوی دعوت کردند و در خطبه ای دیگر در بی تقوایی با هم مسابقه گذاشته بودند تا به جای آنکه تجاوزگران و بازجویان را باز خواست کنند به شیخی که راز مگوی تجاوزشدگان را افشا کرد بتازند و او را مهره دست بیگانگان بخوانند و فتوای حمله به خانه و روزنامه اش را صادر کنند. کروبی در شماره توقیف شده روزنامه اش به کسانی که مدعی شده بودند او نامه‌ای بدون مستندات نوشته است، جزییات نحوه کشته شدن ترانه موسوی در زندان، را افشا کرد و گفت و چنانچه لازم باشد در آینده مطالب دیگری را نیز مطرح خواهد کرد. اما همین اشاره مختصر کافی بود تا دادستانی تهران که این شبها، روزنامه های اصلاح طلب را پیش از انتشار در چاپ خانه زیر نظر دارند بی طاقت شوند.



بستن و تعطیلی روزنامه اعتماد ملی این روزها برای خیلی ها واقعه ای دور از انتظار نبود و چه بسیاری از خود پرسیده اند؛ در این آشفته بازار که اکثر رسانه ها و سایت ها و حتی وبلاگ ها و وب سایت های منتقد را بسته و محدود کرده اند و فعالین سیاسی را زندانی کرده و خیلی ها را هم به شهادت رسانده اند، چگونه است که روزنامه شیخ معترض را تحمل می کنند. صاحبان نظر بر این باورند که مهدی کروبی را اگر سالهاست که تحمل می کنند، بیشتر از آنکه به میزان تحمل اقتدارگرایان مرتبط باشد این به سیاست حسابگرانه آنان بر می گردد که می خواهند سران احزاب دیگر را به بند بکشند و خفقان را در حوزه های دیگر بسط دهند و با آزاد گذاردن شیخ درراه اندازی حزب و روزنامه، نقش قابل دفاعی در حوزه سیاست داخلی از خود نشان دهند. حتی بارها به نقل از سیاستمدارن شنیده شد که آیت الله خامنه ای نیز بسیار تاکید دارد که کروبی به عنوان نماینده جریان منتقد در عرصه بماند و تا اگر باقی همه را قلع و قمع کردند، حضور کروبی در عرصه سیاسی ایران نمادی باشد تضارب آرا و آزادی فعالیت های حزبی. شیخ را بی خطر تر یافته بودند و حضور یکی از چهره های خط امامی که به کرات به اصلاح طلبان دیگر با باور تندرو بودن تاخته بود، می توانست موازنه مثبتی در قدرت تلقی شود. اما شیخ حاشیه امن اقتدارگریان را برهم زد درست از همان زمانی که همه مردان مطرود و مغضوب جمهوری اسلامی را در حلقه یاران انتخاباتی خود جمع و شعار تغییر قانون اساسی را هم طرح کرد.

تصور جریان اقتدارگرا از آرای پایین شیخ نیز دیگر کمکی نمی کرد چون رفته رفته بر میزان دانشجویان و نخبگانی که بر سر شیخ و مدیرانش ائتلاف می کردند و به میدان می آمدند اضافه می شد و این یعنی بازی گردانان انتخابات باید جوابی روشن به شیخی می دادند که می پنداشتند حضورش تهدیدی جدی نیست. اعلام سیصد هزار آرا گام اول بود. یعنی رهبران و یاران موسوی را به حبس کشاندند و از این سو مردان و یاران کمتری را از حلقه انتخاباتی شیخ به بند کشیدند اما در مقابل پنداشتند تحقیر شیخ کار او را یکسره می کند و بازار شعارهای آتشین اش را هم سرد می کنند. ولی باز هم این یک معادله اشتباه بود و کروبی را وادار به عقب نشینی و خانه نشینی نمی کرد. کروبی همپای مردم در اعتراض به روند غیرقانونی انتخابات بود و اولین کسی بود که درست پس از سخنان آقای خامنه ای و تایید رییس جمهوری احمدی نژاد توسط ایشان، بیانیه ای صادر کرد و از شورای نگهبان خواستار ابطال انتخابات شد. میر حسین موسوی را در فراخوان ها تنها نگذاشت و همراه موج سبز معترضان در راهپیمایی چند میلیونی تهران نیز حضور پیدا کرد. به بهشت زهرا رفت و همپای جوانان میان هجوم و حمله نیروهای نظامی و بسیجی و لباس شخصی و گاز و اشک آور و باتوم رفت . و عاقبت یک گام جلوتر ماجرای تجاوز به زندانیان را فاش کرد و ناگهان کاسه صبر امامان جمعه و نمایندگان هوادار احمدی نژاد و کیهان و دیگران را هم لبریز کرد و بار دیگر معادله شان را بر هم زد. کیهانیان که به کرات به کروبی تریبون می دادند تا علیه اصلاح طلبان دیگر از او تیتر نخست بگیرند، هرگز در معادلات شان این جایگاه را برای کروبی در نظر نداشتند که چنین با اقتدار پای حقوق از دست رفته معترضان بایستد، اما شیخ ایستاد و دشنام شنید و عقب نشینی نکرد تا ثابت کند، سقف تحمل حاکمیت کوتاه تر از آن است که حتی شیخ شیرین سخن دیروز را که همواره در صفحات نخست رسانه های محافظه کار جایش می دادند، تحمل کنند. شیخ ماند و نشان داد که وقتی به حرکتی ایمان دارد برایش فرقی نمی کند که آن حرف خوشایند اقتدارگرایان و یا حتی گاهی دوستانش هم نباشد. شیخ ماند ونشان داد که به نام دین و اسلام در زندان های جمهوری اسلامی تجاوز می کنند و سپس حاکمان جای آنکه یکبار، تنها یکبار بگویند اگر این اخبار درست باشد با متجاوزان چه خواهند کرد مدام برای شیخ خط و نشان می کشند که چرا آبروی نظام را در دنیا بر باد داده است.

شبکه جنبش راه سبز - جرس

كروبی: به خانواده‌ايی كه دختری هم اسم ترانه موسوی دارند، گفته‌اند برای حفظ نظام در مقابل دوربين بگوييد كه ترانه زنده است

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات می‌گوید دو زنی که در تلویزیون ایران به عنوان مادر و خواهر ترانه موسوی معرفی شده‌اند، هیچ ارتباطی با دختری که با همین نام مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است، ندارند.

ترانه موسوی بنا بر برخی گزارش‌ها در هفتم تیرماه مقابل مسجد قبا در تهران دستگیر شد و چندی بعد اعلام شد که پس از «تجاوز» کشته شده و «جسد سوخته‌اش» در نزدیکی‌های شهر قزوین پیدا شده است.

تلویزیون ایران در واکنش به این گزارش‌ها، با تهیه برنامه‌ای ضمن تکذیب این گزارش‌ها به نقل از خانواده دختری که هم اسم ترانه موسوی است اعلام کرد که وی در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند.


مهدی کروبی امروز یکشنبه با رد گزارش تلویزیون ایران، برای نخستین بار فاش کرد که دو زنی که گفته شده مادر و خواهر ترانه موسوی هستند، هیچ ارتباطی با دختری که با همین نام کشته شده، ندارند.

کروبی افزود که دختری که در گزارش تلویزیونی، گفته شده زنده است و در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند، «عروس خانواده‌‌ای نسبتا» سرشناس است.

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، «سناریویی» که در این خصوص در تلویزیون ایران پخش شده است، محصول «طراحان نابغه و مدیرانی دوراندیش» است و «مردم این‌قدر هوشمند هستند که اصل موضوع را بفهمند.»

کروبی که با وب‌سایت سحام نیوز گفتگو می‌کرد، افزود که با انتشار خبر «تجاوز و سوزاندن جسد ترانه موسوی» برخی مسئولان «دوراندیش» تصمیم گرفتند که سناریویی طراحی کنند تا این موضوع را در «داخل و خارج» به انحراف بکشند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات ادامه داد که مسئولان با شناسایی خانواده‌ای که عروس آنها هم اسم دختر کشته شده است، نزد آنها می‌روند و به آنها می‌گویند که «ترانه موسوی دچار سانحه سوختگی شده و برای آنکه معلوم شود این عروس آنها هست یا خیر، بیایند و جنازه‌اش را تحویل بگیرند.»

«‌می‌دانم که مسئولان از چه طریقی این ترانه موسوی را پیدا کرده‌اند و منبع خبر نیز موثق است و اگر لازم باشد در این باره صریح‌تر صحبت می‌کنم تا مشخص شود که نقش افراد تا چه اندازه بوده است»

به روایت آقای کروبی، پدر خانواده در واکنش به خبر اظهار می‌دارد که عروس آنها در ایران به سر نمی‌برد و از یکی از پسرانش که به گفته کروبی یکی از چهره‌های شناخته شده سیاسی و علمی است، می‌خواهد موضوع را پیگیری کند.

دبیرکل حزب اعتمادملی ادامه داد زمانی که مشخص شد عروس این خانواده زنده است، برخی از افراد نظامی، ‌انتظامی و اطلاعاتی که چهره‌هایی شناخته شده هستند، از این خانواده می‌خواهند که برای «حفظ نظام» از خانواده عروس خود بخواهند که موضوع کشته شدن ترانه موسوی را تکذیب کنند.

به گفته آقای کروبی، این درخواست ابتدا با مخالفت برادر شوهر ترانه موسوی (ساکن کانادا) روبرو می‌شود و او می‌گوید: «اصل این قضیه صحیح نیست و از سوی دیگر ما هم تاحدودی چهره‌هایی شناخته شده هستیم و چنانچه چنین کاری انجام شود با ترانه واقعی چه کار خواهید کرد که آن افراد گفته‌اند که شما به این کارها کاری نداشته باشید و نگران نباشید.»

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، این‌گونه شد که «مادر و پدر ترانه موسوی در مقابل دوربین قرار گرفتند و گفتند که دخترشان زنده است و در کانادا زندگی می‌کند.»

مهدی کروبی همچنین گفت که «بعد از این‌که این خانواده متوجه شده‌اند که اصل ماجرا چه بوده است، بسیار ناراحت شده‌اند و می‌خواستند که ماجرا را بازگو کنند که همین برادر شوهر ترانه به آنها گفته که حرفی نزنید و گرنه سرنوشت شما معلوم نیست که چه شود.»

کروبی پس از شرح این ماجرا از «دروغ گویی‌های مسئولان» ابراز تاسف کرد و افزود: «این افراد اظهار کرده‌اند که برای حفظ اصل نظام، باید این خانواده اقدام به چنین کاری کنند.»

«اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اید تا دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد، ولی من باز می‌گویم که این رفتارها و ایجاد رعب و وحشت، مرا به سکوت وادار نمی‌کند»

او در ادامه سخنان خود پرسید: «آیا مسئولان از این طریق می‌خواهند اعتماد مردم را جلب کنند؟»

وی با اشاره به موثق بودن منبعی که جزئیات ماجرای ترانه موسوی را به وی منتقل کرده است، افزود: «‌می‌دانم که آنها(مسئولان) از چه طریقی این ترانه موسوی را پیدا کرده‌اند و منبع خبر نیز موثق است و اگر لازم باشد در این باره صریح‌تر صحبت می‌کنم تا مشخص شود که نقش افراد تا چه اندازه بوده است.»

آقای کروبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «برخی فکر می‌کنند که با این تهمت‌ها و فحاشی کردن‌ها من از میدان کنار می‌روم.»

او که گفته بود به زودی پاسخ «دین‌فروشان» را خواهد داد، با انتقاد از حملاتی که در خطبه‌های نماز جمعه چند شهر علیه‌اش مطرح شده، گفت: «تریبون مقدس نماز جمعه به تریبونی برای فحاشی» تبدیل شده است.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پایان سخنان خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت که «اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اید تا دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد، ولی من باز می‌گویم که این رفتارها و ایجاد رعب و وحشت، مرا به سکوت وادار نمی‌کند

سخنرانی آیت الله صانعی : کاری کردند که اگر انتخابات رو هم باطل کنید مردم راضی نمی شوند

http://www.youtube.com/watch?v=4mrDv_MjwM8

هزار و سیصد بیست و پنج رو من یاد دارم که اصفهان آمدیم و فوت مرحوم آقا سید ابولحسن اصفهانی . و درگیری های قاوم و مصدق و درگیری های بعد.تا حتی دستگیری امام سلام الله علیه . اما هیچ گاه چنین حالتی برای بنده پیش نیامد . حتی شهید کردن عزیزانی که در جاهای مختلفی در رژیم به شهادت رسیدند. همچون مرتضی نیک نژاد . صفار هرندی و دیگران . و فشار هایی که می آمد فراوان . حتی فشار هایی که طاقت فرسا بود . اما در عین حال مطمئن بودیم که این فشارها نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت . چون به هر حال مسئولین نظام فکری خواهند کرد و جلوی فشار ها را خواهند گرفت . و ما هم گاه و بیگاه بهشون تذکر میدادیم و تا حدی هم عمل می شد .
این فشاریست که مسائل روز برای بنده آورده . به عنوان یک مسلمان . زندگی امام را خودتان مطالعه کنید . از دروغ گویان و دروغ پردازان نگیرید. از کسانی که امام رو فقط برای منافع خودشون می خوان نگیرین .
دوستان امام رو ببینیید به کجا رفتنید . امروز هم عده ای از اونها که در راس این نظام بودند در زندانند به عنوان اینکه می خواستند رژیم رو و نظام رو عوض کنند . آیا باور کردنیست؟ آیا این عزیزانی که هر یک دارای خانواده های متدینی هستند...
در این نظام مهندس موسوی از نظر تدین و تعهد یا بی نظیر است یا کم نظیر .
هیچ کس حق ندارد مجرمی را عذاب مضاعف کنید . اسیری که فردا بنا است اعدام شود باید آب بهش داد . غذا بهش داد .
امیر المومنین فرمودند : هنگام تجرید و حبس اقرار معتبر نیست . تخلیه اطلاعاتی و قطع ارتباط با بیرون .
به قدرت خود ننازید .
من به یکی از آقایون گفتم انتخابات رو باطل کنید . گره ای که با دست باز می شود رو با دندان باز نمی کنند.
الان کاری کردند که اگر انتخابات رو هم باطل کنید مردم راضی نمی شوند .
حکومت اسلامی حداقل باید با اونایی که زحمت کشیدن خوب رفتار کنه . این کلاس اول سیاسته . منتها چه کنیم خدا عقلشون رو گرفته است

کروبی: احمد خاتمی رشد جهشی و غیر معقول پیدا کرده است

كروبی با اشاره به سخنان امام جمعه تهران علیه خود گفت: ‌"‌آقایی كه در تهران از تریبون نماز جمعه چنین حرف هایی را می زند همان فردی است كه هرچه من از دیگران سوال كردم سوابقی از ایشان نداشتند و همان اندازه از دوستانش شنیدم كه در صف اول درس آیت الله منتظری می نشسته و در زمانی كه برخی از دوستان نزدیك از مواضع ایشان گله مند بودند ایشان به شدت از مواضع او حمایت می‌كرده است و پس از امام جز مخالفین درجه اول آیت الله منتظری تبدیل شد و از این طریق رشد جهشی و غیر معقول پیدا كرد.

هدیه ماه رمضان دولت: بن ماه رمضان اقشار آسيب‌پذير حذف شد

توليد- گروه اجتماعي ـ مينا شهني:
بن ماه‌ رمضان اقشار آسيب‌پذير حذف شده‌است.

به گفته مسئولان قرار است يك نوبت بن در زمستان امسال به گروه‌هاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي داده شود كه ارتباطي به ماه مبارك رمضان ندارد.

اين در حالي است كه سرپرست كميته امداد در حاشيه گردهمايي معاونين و مديران كل استان‌هاي كشور اين نهاد و در جمع خبرنگاران از آمادگي براي توزيع بن‌هاي ماه رمضان خبر داده بود.

خبرگزاري برنا نيوز در خبري كه 21مرداد منتشر كرده، آورده است: انواري از پرداخت بن‌هاي كالاي رمضان به مبلغ 40 هزار تومان از محل منابع دولتي خبرداد و اذعان داشت: در حال رايزني و تلاش هستيم تا قبل از ماه مبارك رمضان با موافقت وزارت رفاه اين بن‌ها به مددجويان پرداخت شود.

اما ديروز مديركل فقرزدايي وزارت رفاه تاكيد كرده كه وزارت رفاه تنها يك بار در سال در ميان جمعيت هدف بن توزيع مي‌كند كه امسال آذرماه قرار است اين بن‌ها توزيع شود.
عبدالله عمادي احتمال داده كه كميته امداد با استفاده از اعتبارات داخلي‌اش قصد دارد بن ماه رمضان توزيع كند اما سرپرست كميته امداد محل تامين منابع بن‌ها را دولت عنوان كرده‌است.

انواري در نشست خبري كه در تيرماه امسال برگزار شد، گفته بود: امسال تلاش خواهد شد تا به مددجويان كميته امداد سبد كالاي رمضان اهدا شود. اين نهاد در تلاش است تا با تامين اعتبار از منابع داخلي‌اش سبد ارزاقي با ارزش بين 30 تا 50هزار تومان را براي ماه رمضان مددجويان تدارك ببيند.

بعد از اينكه اظهار نظر مديركل فقرزدايي وزارت رفاه منتشر شد، مديركل دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي در گفت‌وگويي با مهر ابراز اميدواري كرد كه سهميه ماه مبارك امسال نيازمندان در ماه رمضان ميان آنان توزيع شود.

فريد براتي سده گفت: هنوز زمان توزيع بن رمضان به مددجويان سازمان از سوي وزارت رفاه مشخص نشده است، اما امسال وزارت رفاه براي مددجويان سازمان بهزيستي 200 هزار سهميه بيش‌از پارسال در نظر گرفته است. او گفته كه ميزان اين بن‌ها هنوز مشخص نشده و ممكن است همان 36 هزار تومان سال گذشته در نظر گرفته شود.

اين قصه سر دراز دارد

پارسال هم بن ماه رمضان اقشار آسيب‌پذير به ماجرايي طولاني تبديل شد كه ماه‌ها افكار عمومي و زندگي مددجويان را تحت‌تأثير قرار داد.وزير رفاه، پارسال پيش از ماه رمضان اعلام كرد كه به مددجويان نهادهاي حمايتي سبد كالاي رمضان اعطا خواهد شد اما پس از اعلام و با گذشت ماه‌ها اين اتفاق رخ نداد.

2 ماه پس از رمضان وقتي سبد كالاي مددجويان ديگر به بحث روزانه خبرنگاران تبديل شده‌بود، برخي منابع از مخالفت معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهوري خبر دادند، آنها گفتند در حالي‌كه رئيس‌جمهوري با تخصيص بودجه براي سبد ماه رمضان مددجويان موافقت كرده اين معاونت با ايراد گرفتن از مصوبه، واريز بودجه را ناممكن اعلام كرد.

بودجه‌ پارسال 100 ميليارد تومان بود كه بنا بوده 30 ميليارد تومان آن را وزارت رفاه تامين كند و مابقي از سوي رياست‌جمهوري تامين و در اختيار وزارت رفاه گذاشته شود.

بالاخره سبد كالاي رمضان شب عيد به دست گروه هدف رسيد در حالي‌كه وزير رفاه وعده‌اش را اوايل مهر اعلام كرد و انتظار مي‌رفت كه در ماه رمضان و يا حداكثر عيد فطر به مددجويان تحويل شود، اما كش و قوس اين سبد 6 ماه ادامه داشت.

امسال

با مروري به كارنامه پارسال سبد كالاي رمضان و افزودن اين نكته كه امسال وزير رفاه هم هنوز اشاره‌اي به بن ويژه ماه رمضان نداشته است، به‌نظر مي‌رسد كه تا دست مددجويان به اين سبد برسد راه زيادي در پيش است، اگر بنا را بر حرف مديركل فقرزدايي وزارت رفاه بگذاريم بن كالاي رمضاني در كار نيست، مگر كميته امداد از منابع داخلي‌اش تنها براي مددجويان خودش تداركي ديده باشد.اگر نه كه روز از نو روزي از نو، قصه پارسال تكرار مي‌شود

تجمع در میدان هفت تیر/ بازداشت بیش از 15 نفر و حمله موتورسوارها به تجمع کنندگان

دوشنبه، 26 امرداد 1388

ادوارنیوز: نیروهای گارد ویژه در برابر ساختمان روزنامه اعتمادملی به شدت با تجمع کنندگان برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، صدها نفر که قصد داشتند در برابر این روزنامه تجمع کنند، با هجوم نیروهای ویژه موتورسوار مواجه شدند که به مردم حمله می کنند و آنها را متفرق می سازند.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 15 نفر از تجمع کنندگان بازداشت و با اتومیبل های ون به مکان نامعلومی منتقل شده اند، همچنین دو زن به شدت از سوی نیروهای انتظامی مضروب شده اند.

نیروهای گارد ویژه که فضای امنیتی در میدان هفت تیر ایجاد کرده‌اند همچنین به یک اتوبوس شرکت واحد نیز حمله کرده‌اند.

این درحالی است که ساعتی پیش خبر توقیف روزنامه اعتمادملی منتشر شد

روزنامه جمهوری اسلامی: وزاری معرفی شده توسط رئیس جمهور پرونده دار هستند

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع شماره دوشنبه اش نوشته که : اعلام اسامي بعضي از وزراي كابينه آينده توسط رئيس جمهور آنهم از تلويزيون با توجه به پرونده دار بودن آنها موجب تعجب مردم شد. به نوشته جمهوری اسلامی، خانم فاطمه آجرلو كه براي وزارت رفاه در نظر گرفته شده به دليل هم پرونده بودن با ماجراي پاليزدار اكنون تحت تعقيب دستگاه قضائي است و وزير صنايع كنوني كه وعده ابقاي وي داده شده داراي محكوميت در دادگاه مي باشد

علیخانی: بروجردی را قبول دارند/ما را محرم ندانستند/اجازه بازدید از اوین به من ندادند

قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس که به دستور علی لاریجانی عضو کمیته پیگیری وضعیت بازداشتگاهها و نحوه برخورد با بازداشتی های پس از انتخاب شده است ،گفت :ما را مانند آقای بروجردی محرم ندانستند و در بسیاری از قسمت های اوین راه ندادند. قدرت الله علیخانی نماینده قزوین در گفت و گو با خبرنگار پارلمان نیوز در خصوص برخی اخبار مبنی بر اعتراف برخی از بازداشت شدگان به شکنجه و تجاوزات جنسی به آنها در دیدار با کمیته ویژه مجلس در زندان اوین گفت:متاسفانه ما را مانند آقای بروجردی محرم ندانستند و اجازه حضور در بسیاری از اماکن که آقای بروجردی در زندان بازدید کرد را به ما ندادند.به همین دلیل من از مسایل مطرح شده بی اطلاع هستم. علیخانی تاکید کرد:گویا آقای بروجردی را قبول دارند و از خودشان می دانند اما بین ما با بروجردی فاصله قایل هستند و به همین دلیل اجازه بازدید به ما ندادند. پس از اعتراض فراکسیون خط امام به ترکیب کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشتگاهها و بازداشتی های پس از انتخابات قدرت الله علیخانی به دستور علی لاریجانی عضو این کمیته شد.در آخرین بازدید این کمیته از زندان اوین قدرت الله علیخانی نیز حضور یافت که به گفته وی او اجازه حضور در اماکن مختلف اوین را همچون بروجردی و تجری نمایندگان اصولگرا نیافته است. علیخانی به پارلمان نیوزگفت:ممکن است عدم اجازه به بنده برای بازدید از بخش های مختلف اوین به دلیل عضویتم در فراکسیون اقلیت مجلس باشد. وی تصریح کرد:تقاضای ما بازدید و ملاقات با زندانیان سیاسی بود که گرچه آقای بروجردی و تجری با تاج زاده ،عطریانفر و ابطحی دیدار کردند اما به من اجازه این ملاقات را ندادند

در ولیعصر(بهشتی تا مطهری)پلیس به کتک زدن مردم معمولی روی آورده! - ساعت 18

الان از اونجا میام موتور سوارهای پلیس توی پیاده روها به مردم حمله ور شدن و حتی دخترهای بیگناه که فقط عابر بودند رو هم کتک زدند. اخباری از هفت تیر هم دارم که تعداد مردم خلیی بیشتر از نیروهای نظامیه و درگیری هم بوجود اومده. (لینک تزیینی) هنوز هم شلوغه منم میرم بسمت هفت تیر زنده باد کروبی قهرمان

یکی‌ از مهمترین وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام:پیشنهاد اتخاذ تصميم شوراي موقت رهبري

ملت ایران از آقای هاشمی‌ رفسنجانی‌ انتظار دارد که به وظیفه قانونی خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام عمل کرده و در خصوص تشکیل شورای موقت رهبری تصمیم گیری نمایند. وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام: ماده ۱۱: پيشنهاد چگونگي اتخاذ تصميم شوراي موقت رهبري در مورد وظايف مصرح در بندهاي اصل يكصد ودهم كه در اصل يكصدويازدهم تصريح گرديده است

شاه کلید زندان زنان در دست زنان کابینه احمدی نژاد - مسیح علی نژاد

در اقدامی هماهنگ و شگرف، پیش از انتخابات، آجرلو پالیزدار را به مجلس می‏آورد و اطلاعاتی در اختیارش قرار می‏دهد. پالیزدار برای بدنامی هاشمی و ناطق سنگ تمام می‏گذارد، سپس آجرلو تحت فشار قرار می‏گیرد.احمدی نژاد در تلوزیون همان حرف‏های پالیزدار را تکرار می‏کند و رییس جمهور می‏شود. سپس آجرلو را به عنوان وزیر رفاه به مجلس معرفی می‏کند با عنوان اینکه می خواهد به نقش برابر زنان در کابینه بها داده باشد. کدام بها دادن؟


فاطمه آجرلو، مرضیه وحید دستجردی و زنی دیگر که احمدی نژاد وعده به اعلام نامش در روزهای دیگر داده است، سه زنی خواهند بود که می باید نامشان برای شکستن حصار مردانه کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران این روزها چون سند افتخار برپیشانی دولت حک می شد و جامعه رنج کشیده زنان ایرانی با دیدن نماد خویش در بدنه هیات وزرای دولت جانی دوباره می گرفت. اما فارغ از رنجی که بخش هایی از ملت ایران از روی کار آمدن دولت دروغ می برد و کشته شدن و زندانی دادن و تجاوز کردن به زندانیان و تهدید شهروندان را راه پردردی برای افتتاح یک دولت می دانند، باید رفتارهای بعدی احمدی نژاد را تحلیل کرد. کما اینکه در یک دوره، فرمان حضور زنان در استادیوم را صادر می کند و توپ عدم اجرای آن را به زمین حوزه و رهبری می اندازد و اینبار نیز چه بسا با مخالفت حوزه یا بخش های سنتی تر به دنبال خریدن همان محبوبیت از دست رفته خود باشد.

اگر چه احمدی نژاد همانند کولی سرگذر که هر بار سرخ آب سفید آب کرد و با عشوه های ناشیانه محله را ویرانه ساخت و همه را آلوده کرد و بیماری لا علاجی دامنگیر اهالی آن محله شد اما در نهایت، به این نتیجه رسید که باید به خانه و اصل خویش بازگردد و بیش از این رسوایی و بیماری به بار نیاورد می توان او را بخشید و به فردای پاک تری امید وار بود. اما ای دولت مثال آن کولی پشیمان نشده است که مدام عشوه های ناشیانه پیشه می کند ، شهر را به بلوا کشانده است و همه را آلوده کرده است صورت کشور را پر از لکه های یک بیماری سخت کرده است و چشم همه را به دنبال یک محله بدنام کشانده است و ظاهرا خیال توبه هم ندارد. نمایش هایی هم برای خوش سیمایی خویش اجرا می کند اما دل کسی را نمی برد جز دل همان حلقه محدودی که دست و دلشان در برابر صورت سرخ آب و سفید آب شده این دولت سست می شود ورنه در قاموس کسی که برادری معنا ندارد برابری چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟ کسانی که زنان دربند را حتی لحظه ای به چشم خواهران خود ندیده اند و برای اذیت و آزاهای جنسی شان در زندان ، دل نگران نشده اند، چگونه ممکن است در پاسداشت دفاع از حقوق برابر زنان، کلید کابینه را به دست سه زن داده باشند. این کلیدی که احمدی نژاد به دست زنان محافظه کار هوادارش داده است، شاه کلید زندان زنان است. چرا که هم به او و هم به باقی مردان اصولگرا ثابت شده است که به وسیله زنان، آسان تر می شود زنان پیشرو و آزادی خواه ایران را محدود و دربند کرد. یعنی هم می توان ویترین زنانه کابینه را روی سر مدافعان برابری حقوق زن و مرد زد و فخرش را به دنیا فروخت و هم می توان با دیدگاههای بسته همین زنان روی سر مطالبات زنان آزادیخواه ایران زد. چه کسانی بهتر از خود زنان می توانند در مقابل آنچه زیاده خواهی های زنان ایران تعبیر می شود، بایستند؟

خوب یادم هست که در روزهای انتخابات ریاست جمهوری نهم، در خبرگزاری ایلنا با یکی از زنان مجلس هفتم مصاحبه ای کرده بودیم که تایید می کرد با آمدن احمدی نژاد باید آسانسورها هم زنانه و مردانه شوند. آن مصاحبه هم مثل باقی حرف های بی تدبیر و فی البداهه ای که این جریان مدام فکر نکرده بر زبان جاری می سازد و بعد تکذیب می کند، در خبرگزاری ایلنا تکذیب شد. فاطمه آجرلو در مقایسه با سایر زنان مجلس هفتم، عقل کل می نمود و به تعبیر خودش ما خبرنگاران پارلمانی از ساده دلی بقیه نمایندگان زن برای بنگاههای خبرپراکنی مان بهره می جستیم.

یک روز، مهمان خط و نشان های آجرلو بودم که می گفت: اینکه ما به نقل از عشرت شایق نوشتیم، زنان روسپی باید اعدام شوند، یا اینکه به نقل از نیره اخوان نوشتیم که ازدواج مجدد حق مردان است، شیطنت و خبیثی ما خبرنگاران را ثابت می کند. از آجرلو پرسیدم حالا بدون خباثت می پرسم و شما دیدگاه واقعی تان را در مورد همان روسپی ها برای روشنگری خودم بگویید، من هم نمی نویسم. آیا می توانند زنده باشند و شما هم به عنوان نماینده زن با آنها در یک جامعه زندگی کنید؟ هیچ نگفت. گفتم بدون خباثت می پرسم ددیگاه واقعی شما در مورد دختران نیمه حجابی که در ادارات در کنار مردان در یک اتاق کار می کنند، چیست آیا موافق این اختلاط هستید؟ شما نظر واقعی تان را برای روشن شدن ما بگویید. امروز که دیدم سرکار خانم به عنوان وزیر رفاه معرفی شده اند یاد تحلیل های ایشان افتادم که باور داشت نباید به جنجال خبری تبدیل اش کرد و باید کار زیربنایی انجام داد. می گفت: « بی حجابی همان زنان در محل کار و تفاوت قایل نشدن میان محل کار و کافی شاپ، سرانجامش همان روسپیگری است، برای همین است که ما تا نسبت به جدایی زنان و مردان در محل کار و ادارات حرف می زنیم خبرنگاران سریع می روند جنجال خبری درست می کنند و ما از اصل می مانیم». در مورد اعدام روسپی ها حرف عشرت شایق را اصلا رد نکرد و گفت هیاهوی خبری اش را اما نمی پسندم.

آجرلو بعد ها همصدا با سایر زنان در همان مجلسی که یکی یکی طرح و لایحه و پیشنهاد برای محدود شدن حقوق زنان به صحن و کمیسیون می آمد، جلو دار بود. ابتدا را ه پیوستن ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان که حاصل تلاش زنان اصلاح طلب مجلس ششم بود را بستند. روز دیگر در همان مجلس برای کاهش سهمیه زنان در دانشگاه ها خیز برداشتند. یعنی زنان با همان حقوق نا برابر به سهمی نه تنها برابر بلکه بیشتر در دانشگاهها دست پیدا کردند اما زنان مجلس برای محدود کردن سهمی که با تلاش خود دختران به دست آمده بود سنگ تمام گذاشته بودند. سپس روز دیگر بحث کاهش ساعات کاری زنان را در مجلس شان پی گرفتند تا زنان را از اجتماع به خانه بکشانند. روز بعد گفتند برای رفاه حال خانم هایی که در اداره مخابرات کار می کنند می توان امکانات کار را به منزل شخصی شان منتقل ساخت تا در خانه کار کنند. روزهای دیگر هم که جنبش زنان را خون به دل کردند و بسار هم شنیدند که ازدواج مجدد مردان بدون اجازه زنان لکه ننگی بر دامن زنان مجلس خواهد بود اگر در مجلس باشند و در برابر این تبصره سکوت کنند. خلاصه از همین مجلس زنانه برای محدود کردن زنان چه نقشه ها که نکشیدند. در باور نمی گنجید. درست عین صحبت های زن دیگری که مدافع احمدی نژاد است اما از مقام یک زن به احمدی نژاد تشر می زند که چرا باید از میان این همه مردان، زن را به کابینه راه دهند؟ اینها زنانی هستند که احمدی نژاد را حمایت می کنند و احمدی نژاد نیز آنان را قدردان است.

بر اساس لیست سوابق فعالیتی فاطمه آجرلو که توسط دولت اعلام شده است به وضوح قید شده است که سرکار خانم، پیش از نمایندگی مجلس جز فعالیت در بسیج و سپاه، هیچ نقش مدیرتی نداشته است که بتوان او را نقد کرد اما در دوره نمایندگی هم چند کار بزرگ انجام داده است که از جمله آن معرفی پالیزدار به کمیسیون های مجلس بوده است که پالیزدار هم درست علیه همان دو نفری که احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی اش از آنها به عنوان مفسدان اقتصادی نام برده بود، افشاگری کرده بود. هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری. آجرلو اگرچه آن روزها چندین ساعت به همراه همسرش در مورد چرایی معرفی پالیزدار بازجویی شده بود اما امروز مورد مهرورزی مضاعف احمدی نژاد، بزرگترین مخالف هاشمی و ناطق قرار گرفت وقرار است وزیر شود.

روند عجیبی است اما واقیعیت دارد. یعنی به آسانی می توان دید که نشانی از عقلای محافظه کار در حلقه همین زنان برگزیده احمدی نژاد نیست اما هماهنگ چرا . تا این اندازه که در اقدامی هماهنگ و شگرف، پیش از انتخابات آجرلو پالیزدار را به مجلس می آورد، اطلاعاتی در اختیارش قرار می دهد . پالیزدار برای بدنامی هاشمی و ناطق سنگ تمام می گذارد، سپس آجرلو تحت فشار قرار می گیرد، احمدی نژاد در تلوزیون همان حرف های پالیزدار را تکرار می کند، رییس جمهور می شود وآجرلو را به عنوان وزیر رفاه به مجلس معرفی می کند با عنوان اینکه می خواهد به نقش برابر زنان در کابینه بها داده باشد. کدام بها دادن؟ برای بها دادن به زنان، بی شک برگزیدن مرد یا زن آنقدرها مهم نیست که کارآمدی و استقلال رای آنها مهم است. احمدی نژاد البته صریح و بی پرده در مصاحبه زنده با تلویزیون اعلام می کند که مهمترین عامل انتخاب وزرا را همسویی و هماهنگی با رییس جمهور می داند و ظاهرا سابقه زلزله های مکرری که در کابینه قبلی اش رخ داده است و هر ماه یکی را برکنار می کرد او را به این نتیجه رسانده است که زنان ، منفعل تر، مطيع تر و فرمابردارتر و به تعبیر خودشان، هماهنگ تر خواهند بود.

شاید بخش های سنتی جامعه زنان ایرانی، رگه هایی از باور و نوع پوشش خود را دو در شمایل دو یا سه زن برگزیده احمدی نژاد ببینند اما زنان سنتی، روستایی و شهرستانی در بساری از موارد نمی دانند که این زنان در مجلس نه تنها باوری برای برابری دیه آنان با شوهرانشان ندارند و بلکه ازدواج مجدد شوهرانشان را هم مانع نمی شوند و حضور دخترانشان در دانشگاه و محیط های برابر کاری را هم محدود می کنند. به همین سادگی. و موارد دیگری که شاید مادران و زنان نسل گذشته بستری برای آگاه شدن از حقوق واقعی خود نیافته اند. آنها فقط دیده اند که همه مردان احمدی نژاد یکی یکی از کابینه دولت به بیرون پرتاب شده اند اینک زنان جای آنها می نشینند اما زنان احمدی نژاد، نماد و نماینده واقعی تمام زنان ایران نیستند و اگرچه برای خریدن آبرو و فخر معرفی شده اند، اما کسیت که نداند بیشتر برای بردن آبروی زنان ایران به کابینه آورده شده اند.

منبع: پایگاه اینترنتی جنبش راه سبز

فریاد الله اکبر و گاز اشک‌آور در خیابان کریم‌خان زند

با آنکه مهدی کروبی اعلام کرده بود امروز (دوشنبه) تجمعی در حمایت از روزنامه اعتماد ملی در مقابل این روزنامه برگزار نخواهد شد، از ساعتی پیش خیابان کریمخان زند مملو از نیروهای نیروی انتظامي بود که با لباس فرم در محل حضور داشتند و بی‌پروا به ضرب و شتم مردم و توهین به عابران می‌پرداختند. شاهدان عینی از فریاد الله اکبر از سوی مردم و پرتاب گاز اشک‌آور از سوی پلیس خبر می‌دهند. به گزارش موج سبز آزادی به نقل از یک شاهد عینی، در حدود ساعت 18 در اطراف روزنامه نفرات نیروی انتظامی به فاصله یک قدم ایستاده‌اند و با فاصله کمتری در تقاطع خیابان خردمند، گروهی از لباس شخصی‌ها که به نظر مي‌رسد نیروهای وابسته به یک نهاد مشخص مثل دادستاني یا سپاه باشند، مستقر شده‌اند. این نیروها اغلب ماسک‌های سبز رنگ به صورت دارند، اما از نظر هیکل درشت هستند و در یک نگاه از نظر وضعيت ظاهري به نظر می‌رسد که از نظر بدنی نیروهای دستچین شده‌ای باشند. این شاهد عینی می‌افزاید: مردم هم مثل همه روزهايي که قرار است اتفاقي بیافتد، در پیاده‌روهای اطراف راه می‌روند. جمعیت زیاد و فضای خيابان بسیار ملتهب است. به گفته‌ی وی، از آنجا اطراف دفتر روزنامه اعتماد ملی و در خیابان کریمخان زند تعداد نیروهای پلیس و لباس شخصی بسیار زیاد بود، گروهی از مردم به سمت میدان ولیعصر راه افتادند و سراسر خیابان کریمخان در التهاب است. این شاهد عینی همچنین گزارش کرده که گروهي از مردم که در خیابان کریمخان زند به سمت میدان ولیعصر راه می‌رفتند، در تقاطع خیابان حافظ تجمعی ناگهانی شکل داده و فریاد الله اکبر سر دادند. حضور جوانانی که حتی روي خود را نیز نپوشانده بودند، از نکات قابل توجه این تجمع بود. منابع دیگری به «موج سبز آزادی» خبر داده‌اند که ماموران برای متفرق کردن جمعیت در خیابان کریمخان زند از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند. همزمان برخی منابع نیز به «موج سبز آزادی» گزارش داده‌اند که در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان فاطمی تا انتهای خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) نیز ماموران پلیس حضور پررنگی دارند و در مواردی به ضرب و شتم عابران پرداخته‌اند

مهدی کروبی: باید احتیاط و تحفظ را کنار گذاشت

کروبی بار دیگر به انتقادات امامان جمعه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی پاسخ داد. او با تاکید بر اینکه پی‌گیر خواست‌ معترضان است گفت: «ایجاد رعب و وحشت مرا به سکوت وادار نمی‌کند و چنانچه لازم باشد برخی مسائل را مطرح می کنم .»

مهدی کروبی در هفته‌های گذشته به خاطر افشاگری در مورد شکنجه و تجاوز جنسی در زندان‌ها، به‌طور ضمنی از جانب رهبر جمهور اسلامی سرزنش شد و مستقیما از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی، شماری از نمایندگان مجلس و امامان جمعه و فرماندهان نیروهای مسلح مورد حمله قرار گرفت.

او در گفت‌وگو با سایت "سحام نیوز" بار دیگر با تأکید بر مسائلی که در نامه‌اش به هاشمی رفسنجانی نوشته بوده است، گفت، مقامات باید برای جلوگیری از فجایعی مانند آنچه که پس از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری اتفاق افتاد، اقدام کنند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: «‌تمام این حوادثی که روی داده است به علت اعتراض مردم به نتیجه یک انتخاب بوده است. آیا باید با مردمی که تنها از سرنوشت رای خود سوال می کنند چنین برخورد کرد؟ در عرض چند روز تعدادی کشته شده و برخی آسیب دیده‌اند به طوری که دندان‌ها و سرها شکسته شده است و حتی چشمانی کور شده و برخی تحت شکنجه‌ها جان باخته‌اند.»

کروبی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری حزب اعتماد ملی اظهار داشت: «معمولا شکنجه‌ها برای گرفتن اعتراف با حساب و کتاب صورت می‌گیرد و حتی اگر آن فرد زیر شکنجه از حال برود او را به بیمارستان منتقل می‌کنند و باقی بازجویی را در حالی انجام می‌دهند که او تحت درمان است. بنابراین از این جهت من می‌گویم که خشونت‌هایی از سوی افرادی ناآگاه و بی‌تدبیر صورت گرفته که بی‌سابقه است.»

باید احتیاط را کنار گذاشت

دبیرکل حزب اعتمادملی در ادامه‌ی مصاحبه‌اش افزود: «پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم حوادثی در کشورمان رخ داد که از نظر خشونت، بی‌قانونی، خودسری و دخالت افراد غیر مسئول به نام نظام و شبه نظامی و لباس شخصی‌ها امری بی‌سابقه بود.»

وی در این رابطه از «انسان‌های مسئول، دلسوز و آگاه» خواست که «احتیاط و تحفظ را کنار گذاشته و به هر صورتی که صلاح می‌دانند اقداماتی انجام دهند که مانع از تکرار این حوادث شده و ریشه برخوردهای این چنینی خشکانده شود.»

کروبی خاطر نشان ساخت که دستگیری تظاهرکنندگان ممکن است در کشورهای دیگر هم اتفاق بیفتد، «اما فکر نکنم که چنین برخوردهایی صورت گرفته باشد که (...) آنها را به مکان‌های خاصی منتقل کنند و با آنها هر رفتاری که می‌خواهند انجام دهند.»

کروبی در نامه‌اش به رئیس مجلس خبرگان، هاشمی رفسنجانی، فاش ساخته بود که در کنار شکنجه‌های گوناگون، به شماری از دستگیر شدگان زن و مرد، در زندان‌ها نیز تجاوز جنسی شده است.

"ساواک چنین کاری نمی‌کرد "

مهدبی کروبی با اشاره به برخوردهای خشن با معترضان به انتخابات، نمونه‌ای می‌آورد: «هنگامی که به منزل زن جوانی مراجعه کرده‌اند تا او را بازداشت کنند این زن را در مقابل چشمان مادرش به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.» او سپس در رابطه با این ماجرا، از دستگیری خود و همرزمانش توسط ساواک سخن می‌گوید: «هنگامی که در دوران مبارزه به منزل من می‌آمدند تا مرا بازداشت کنند گاهی اوقات خانم کروبی با تندی برخورد می‌کرد که آنها تنها می‌گفتند که سفارش کنید که ایشان حرمت ما را نگه دارد و یا در پرونده یکی از بزرگان هست که وقتی به منزلش می‌آمدند تا بازداشتش کنند همسرش تندی می‌کند که تنها به او تذکر می‌دهند. ولی اکنون شاهد آن هستیم که دختری را در مقابل چشم مادرش کتک می‌زنند و از این جهت می‌گویم چنین برخوردهایی در کشورمان بی‌سابقه است.»

"نماز جمعه، تریبونی برای فحاشی"

کروبی با اشاره به برخوردهایی که در واکنش به انتشار نامه‌اش به هاشمی رفسنجانی صورت گرفت، می‌گوید: «از این میان آنچه بیش از همه تاسف مرا برانگیخت، مطالبی بود که از تریبون نماز جمعه علیه من مطرح شد و تریبون مقدس نماز جمعه که باید در آن دردهای مردم گفته شود و از حقوق آنها دفاع شود به تریبونی برای فحاشی علیه فردی تبدیل شد.»

احمد خاتمی، محمد سعیدی، احمد علم‌الهدی و محمد شاهچراغی، امامان جمعه تهران، قم، مشهد و سمنان درخطبه‌های نماز جمعه خود، به خاطر افشاگری‌های کروبی، خواستار محاکمه‌ی او شده بودند.

مهدی کروبی که پیشتر این افراد را "دین فروش" نامیده بود، در گفت‌وگو با سحام نیوز اظهار داشت که از آنها انتظار چنین رفتارهایی را نداشته است. او می‌پرسد: «‌آیا نمی شد که این پیشنهاد دلسوزانه را مورد بررسی قرار می‌دادند تا مورد رسیدگی قرار گیرد (...) آیا باید با جنجال‌سازی و عبارت‌هایی تند، چنین به نامه دلسوزانه انقلاب پاسخ داده می شد.»‌

"روئین‌تنی در حاشیه امن"

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد یک ‌جانبه‌ی رسانه‌های دولتی به روزنامه‌ای اشاره می‌کند که «عادت دارد با آبروی دیگران بازی کند.» به گفته‌ی او، مسئول این روزنامه «از دوستان نزدیک سعید امامی و همکار او بوده است که به قول یکی از بزرگان حاشیه امن دارد و رویین‌تن است. اگر اسفندیار رویین‌تن بود و تنها چشمش آسیب‌پذیر بود، این برادر رویین تنی است که چشمش نیز از آسیب مصون است.»

"از میدان کنار نمی‌روم"

کروبی در پایان گفت‌وگو با سحام نیوز تاکید می‌کند: «این آقایان خیال می‌کنند که با تهمت و افتراهایی که مطرح می‌شود من از میدان کنار می روم (...) من در شرایطی عقب‌نشینی خواهم کرد که بدون آنکه قصد مچ‌گیری داشته باشیم همه ابعاد حوادث تلخی که روی داده و موجب ضربه زدن به آبروی نظام شده و موجب طرح مباحثی در داخل و خارج از نظام شده است بررسی شود و نتایج این بررسی‌ها، صادقانه و معقول و منطقی به مردم اعلام شود (...)‌اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اید تا دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد‌، ولی من باز می گویم که این رفتارها و ایجاد رعب و وحشت مرا به سکوت وادار نمی‌کند و چنانچه لازم باشد برخی مسائل را مطرح می کنم

مردم در اطراف هفت تیر و کریمخان حضور دارند. از ساعت 18:30 نیروهای تازه نفس با موتور مستقرشدند

شعارهای مردم در وسط میدان هفت تیر ورودی متر: ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بردیکتاتور، توپ تانک بسیجی دیگر اثرندارد، مجتبی بمیری رهبری رو نبینی . ماموران ضدشورش مردم را تا پله های مترو تعقیب کردند و با باتوم به جان مردم افتادند. بیشتر معترضین زنان و دختران هستند که یکی از انها از ناحیه سر بشدت مضروب شد .. مردم تجمع خود را به تناوب هر لحظه از این سمت میدان به آن سمت و بالعکس تغییر میدادند . در ضلع جنوب غربی ماموران انتظامی از گاز فلفل استفاده کردند. اگر این اطراف هستید به سمت هفت تیر بیائید

انتقال 10 زندانی معترف به شکنجه جنسی به مکانی نامعلوم

ده نفر از زندانیانی که جلوی کمیته بررسی مجلس از شکنجه های جنسی سخن گفته بودند، به مکان نامعلومی منتقل شدند. یک منبع آگاه در این باره به خواهان صلح گفت: "تاكنون ده نفر جرات كرده و به تجاوز اعتراف كرده اند ولي متاسفانه همه آنها توسط مرتضوي بازداشت و یا از زندان به مكان نامعلومي منتقل شده اند." وی تاکید کرد: "این اقدام بدین دلیل است که دیگر زندانیان از افشای شکنجه ها وحشت کرده و آنها را کتمان کنند." این منبع آگاه افزود: "درست همان روزی که آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی با شکنجه دیدگان گفت و گو کرده بود، پس از خروج از زندان مدعی شد که زندانیان همگی از برخورد ماموران راضی بوده اند!" وی در پایان اضافه کرد: "اگر زندانیان راضی بودند، چرا اجازه ندادند نمایندگان اصلاح طلب وارد بندها شده و چرا در هر دیدار، دو بازجو هیئت تحقیق را برای فیلمبرداری و ضبط گفت و گوها همراهی می کردند؟" پس از این گفت و گو به یکی از ناظران حقوق بشر سازمان ملل موضوع را انتقال دادم، اما پاسخ و بی خیالی اش بیش از همه رنجم داد؛ "موضوع جدیدی نیست! در سال 2002 خانمی در زندان توسط 2 سرباز 17-18 بار مورد تجاوز قرار می گیرد. این خانم بعدا به آمریکا مهاجرت می کند و به سازمان ملل شکایت می برد، هیئت سه نفره ای از سوی سازمان ملل مامور بررسی ماجرا می شود. هیئت پس از بررسی تاکید کرد که به این خانم توسط ماموران ایرانی تجاوز شده است. همان زمان ما از ایران خواستیم تا به ما پاسخگو باشد، سخنگوی دولت هم مثل همیشه آمد و تکذیب کرد

Sunday, August 16, 2009

گفتگوی روزانه محسن سازگارا یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸

برای دریافت فایل های صوتی کم حجم و مطالب دیگر این سایت با ایمیل، در گروه گوگل محسن سازگارا مشترک شوید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره اشتراک و پیوستن به گروه گوگل [ اينجا ] را کلیک کنید

فایل صوتی کم حجم برای دانلود:
Mohsen_Sazegara_20090816_Audio_wma.zip

فایل صوتی ام پی تری برای دانلود:
MP3 32kbps
Mohsen_Sazegara_20090816_Audio32_mp3.zip

فایل تصویری کم حجم 3gp برای دانلود:
Mohsen_Sazegara_20090816_Video_3gp.zip


یوتیوب:
http://www.youtube.com/watch?v=CjN6rKs2r8I

نمایندگان ادوار مجلس: عملکرد آیت‌الله خامنه‌ای بررسی شود

مجمع نمایندگان ادوار مجلس طی نامه‌ای به رئیس مجلس خبرگان خواستار بررسی عملکرد رهبر جمهوری اسلامی ایران شد.

امضا کنندگان این نامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبر از مسئولیت مبرا نیست، آورده‌اند: «طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی علاوه بر تساوی رهبر با سایر افراد کشور درمقابل قانون، رهبر همه مسؤلیت‌های ناشی از ولایت امر را بر عهده دارد.»

این بیاینه با یادآوری اینکه به موجب اصل ۵۷ قانون اساسی، قوای سه‌گانه کشور زیر نظر رهبر فعالیت می‌کنند، خواهان بررسی اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد نهادها و قوای انتظامی و نظامی و دستگاه قضایی در وقایع اخیر شده است.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس، این بررسی را راهی برای بازگشت اعتماد عمومی و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی می‌داند.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس دادگاه ۱۰۰ نفری بازداشت شدگان اخیر را یادآور محاکمات «استالین» دانسته‌ است

در این نامه که خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان نوشته شده، آمده است: «مجمع نمایندگان ادوار مجلس، لزوم بررسی‌های قانونی بر اساس اصل ۱۱۱ قانون اساسی را که از وظایف خبرگان رهبری است مورد درخواست قرار داده و از حضرتعالی انتظار دارد که بنا به وظیفه و رسالت قانونی اقدامات لازم را به عمل آورید.»

بر اساس اصل ۱۱۱ قانون اساسی «هر گاه رهبر از انجام وظایف قانونی ناتوان شود یا فاقد یكی از شرایط مذكور در اصول پنجم و یكصد و نهم گردد یا معلوم شود از آغاز فاقد بعضی از شرایط بوده است، از مقام خود بركنار خواهد شد. تشخیص این امر به عهده خبرگان مذكور در اصل یكصد و هشتم است.»

مجمع نمایندگان ادوار مجلس خطاب به رئیس مجلس خبرگان نوشته‌اند: «پاسداری از قانون اساسی و حقوق مردم و توجه به وظایف خبرگان رهبری از نکته‌هایی است که بیش از هرچیز وظیفه و مسئولیت شما را سنگین‌تر می‌کند.»

امضا کنندگان این نامه دادگاه ۱۰۰ نفری بازداشت‌شدگان اخیر را یادآور محاکمات «استالین» دانسته و از «یورش عناصر نظامی، انتظامی، بسیجی، لباس شخصی و اطلاعاتی و به خاک و خون کشیدن تعدادی از مردم بی‌دفاع، بازداشت گسترده اهل قلم و فعالان سیاسی و نخبگان ومردم عادی و اعمال وحشیانه‌ترین رفتارها نسبت به آنها اعلام انزجار کرده‌اند.»

از دیدگاه اعضای این مجمع، «مصادره آرای مردم» انتخابات ۲۲ خرداد را به یک «تراژدی» تبدیل کرد و آنچه در نامه اخیر کروبی در رابطه با تجاوز به زندانیان آمده، «تراژدی بزرگی است که در جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته ‌است»

از دیدگاه اعضای این مجمع، «مصادره آرای مردم» انتخابات ۲۲ خرداد را به یک «تراژدی» تبدیل کرد و آنچه در نامه اخیر مهدی کروبی در رابطه با تجاوز به زندانیان اخیر آمده ‌است، «تراژدی بزرگی است که در جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته ‌است.»

مهدی کروبی طی نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تجاوز به بازداشت‌شدگان اخیر خبر داده‌ است.

آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز طی بیانیه‌ای از این نهاد خواست که برای رسیدگی به شکایات و اعتراض‌های مردم به طور فوری تشکیل جلسه دهد.

از سوی دیگر، آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، از مراجع تقلید شیعه نیز طی سخنانی اعلام کرده‌ است که «ولی‌فقیه غیر از اینکه باید عادل باشد، باید از قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری هم تبعیت کند.»

مجلس خبرگان رهبری، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌است. نظارت بر عملکرد رهبری یک از وظایفی است که قانون اساسی بر عهده مجلس خبرگان گذاشته‌ است

بیانیه آیت‌الله دستغیب؛ بحران ایران و مسئله رهبری


آیت‌الله علی محمد دستغیب، نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری

۱۳۸۸/۰۵/۲۳
در بیانیه تازه‌ای از آیت‌الله علی محمد دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، که در وب سایت وی منتشر شده، با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات و اعتراض‌های مردمی نسبت به نتایج اعلام شده، از دیگر اعضای خبرگان خواسته شده «بر طبق قانون اساسی» برای «رسیدگی» به خواسته‌های معترضان به نتایج انتخابات تشکیل جلسه دهند.


این نماینده مجلس خبرگان با برشمردن شرایط ولی فقیه و نیز اهمیت «استقبال» و رضایت مردم، تأکید کرده است که این مجلس باید از مفاد قانون اساسی دفاع کند.

آیت‌الله دستغیب آشکارا از اعضای مجلس خبرگان خواسته است که «تا دیر نشده خبرگان برای اعادۀ حیثیت از مرجعیت، تشکیل جلسه علنی دهد» و به شکایات مردم معترض «از طریق نمایندگان آن‌ها یعنی آقای موسوی و آقای کروبی رسیدگی شود».

در نامه آیت‌الله دستغیب گرچه به شرایط ولی فقیه در جمهوری اسلامی اشاره شده است، اما صراحتاً سخنی درباره رهبری کنونی، آیت الله خامنه‌ای نرفته است.

[ بیشتر بخوانید: آیت‌الله دستغیب خواهان برگزاری نشست علنی خبرگان شد ]

حسن شریعتمداری، تحلیل گر مسایل ایران، ساکن آلمان در گفت‌وگو با رادیو فردا، نخست در مورد مهم‌ترین نکته‌ای که آیت الله دستغیب بر آن تاکید کرده است، می‌گوید:

آقای دستغيب در بيانيه خودشان می‌گويند که جلسه علنی مجلس خبرگان بايد هر چه زودتر تشکيل شود، تا به وظايف خود که رسيدگی به جزء جزء مواد قانون اساسی است عمل کند.

ايشان ولايت مطلقه فقيه را به اين معنا می گيرند که فقيه مورد قبول و اقبال تمام مردم واقع شود.

البته ايشان به قاطبه علما نيز اشاره می‌کنند.

بله، ايشان بر اين عقيده هستند که همه مجتهدان به طور جزيی ولايت فقيه دارند ولی آن فقيهی ولايت مطلقه دارد که همه مردم و قاطبه علما او را پذيرفته باشند. بنابراين به طور تلويحی اشاره می‌کنند که همان طور که آقای هاشمی، رئيس مجلس خبرگان، هم در نماز جمعه گفت، چون آقای خامنه‌ای مورد اقبال مردم نيست از ولايت مطلقه فقيه برخوردار نيست.

آقای دستغيب اشاره می کند که وظيفه مجلس خبرگان اين است که به معضل بحران عدم اعتماد مردم به رهبری رسيدگی کند.

آقای شريعتمداری! چندی پيش بخشی از نمايندگان مجلس خبرگان حتی آقای هاشمی را دعوت کردند که در مسايل انتخابات ۲۲ خرداد از رهبری تبعيت کند. شما فکر می‌کنيد تا چه حد امکان تشکيل جلسه فوق‌العاده مجلس خبرگان با ترکيب فعلی وجود دارد؟

در مجلس خبرگان هم افرادی مانند آقای دستغيب وجود دارند و هم افردی مانند آقای يزدی. آقای يزدی از آقای رفسنجانی می خواهد از کار خود استغفار کند و رهبری مطلق آقای خامنه ای را بپذيرد، ولی افرادی چون آقای دستغيب بر اين عقيده هستند که راه حل رفع بحران رسيدگی به معضل رهبری است.

اين که اکثريت در آينده با کدام جناح خواهد بود معلوم نيست، ولی با افزايش بحران در درون نظام و ايجاد شکاف بين رهبران نظام، بعيد نيست اين اجماع به وجود آيد. همچنين با فشارهای مردم به سردمداران نظام، ممکن است آنها تغيير عقيده و تغيير موضع دهند. ولی در حال حاضر چنين اجماعی وجود ندارد.

آقای دستغيب همچنين تلويحا اشاره می کنند حفظ نظام از حفظ اشخاص واجب‌تر است. منظور ايشان چيست؟

خيلی از افرادی که امروز اين صحبت را می کنند، بسته به موضعی که دارند منظورشان اين است که با فدا کردن چند نفر از کسانی که در اين بحران دخيل بودند، بايد نظام را حفظ کرد.

منظور آقای دستغيب بيشتر آقای احمدی نژاد و شايد شخص رهبری باشد، ولی بحران عدم اعتماد که بين مردم و نظام به وجود آمده چيزی نيست که فقط با جا به جا کردن چند مهره ترميم شود.

به قول آقای موسوی اصلاحات بسيار عميقی لازم است زيرا مسايلی که در کهريزک و جاهای ديگر به وقوع پيوسته، اعم از تجاوزات جنسی و قتل‌ها، ديگر هيچ اثری از اسلاميت و جمهوريت در اين نظام باقی نگذاشته و اطلاق اسلاميت و جمهوريت بر نظام غير ممکن است.

بیات زنجانی:ولی فقیه اگر از قانون اساسی،خبرگان تبعيت نكند از جايگاهش محروم میشود

آيت‌الله اسدالله بيات زنجانی، از مراجع تقلید شیعه می گوید «ولی فقيه غير از اينكه بايد عادل باشد بايد از قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری هم تبعيت كند و در صورت از دست دادن اين شرايط خود به خود از جايگاهش محروم می شود.» آيت‌الله بيات زنجانی در جمع اعضای شورای سیاستگذاری سایت « سلام » با اشاره به لزوم استقلال مجلس خبرگان گفت « وقتی خبرگان مستقل شد می تواند به اعمال رهبری نظارت كند چراکه رابطه خبرگان با رهبری مثل رابطه مجلس و دولت است.» در همین حال آیت الله علی محمد دستغیب، از اعضای مجلس خبرگان رهبری خواستار تشکیل جلسه علنی مجلس خبرگان برای به گفته او « اعادۀ حیثیت از مرجعیت» شده است. این عضو مجلس خبرگان همچنین گفت باید « به خواست مردم که همان قانون اساسی است جواب داده شود و به شکایات آنها به وسیلۀ نمایندگان آنها یعنی آقایان موسوی و کروبی رسیدگی شود

رهبر خود به خود معزول است : بیانیه جمعی از علمای قم /مشهد و اصفهان

جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد در نامه سرگشاده‌ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری دغدغه‌های خود را با ایشان در میان گذاشته‌اند و خواستار ارزیابی صلاحیت‌های آیت الله خامنه‌ای برای ادامه رهبری جمهوری اسلامی شده‌اند.پس از انتخابات 22 خرداد و وقایع بعد از آن بدنبال حمایت تمام‌قد آیت الله خامنه‌ای از نتایج اعلام شده انتخابات و خطبه‌های تاریخی ایشان در نماز جمعه 29 خرداد و سرکوب‌های خونین خیابانی و بازداشت گسترده فعلان سیاسی منتقد و شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های گاه ناشناس و کشته شدن برخی از بازداشت‌شده‌ها موجی از نارضایتی در میان اقشار مختلف مردم بویژه روحانیون و فقها و مراجع برخاست. فتاوای تاریخی 19 تیر آیت الله العظمی منتظری، نامه‌های آیت الله طاهری اصفهانی، اظهارنظرهای فقهی آیت الله بیات زنجانی، نامه نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و بیانیه اخیر آیت الله سید علی محمد دستغیب نمونه‌های از این اعتراضات رو به گسترش است. به نظر نویسندگان روحانی این نامه، شرائط تدبیر و عدالت رهبری در چند ماه اخیر نقض شده و ایشان با توجه به مبانی فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خودبه خود معزولند. منتهی به لحاظ طی مراحل قانونی مجلس خبرگان می‌باید به عنوان نمایندگان عالی مردم به مفاد اصل 111 قانون اساسی درباره عزل رهبری عمل کنند. اسامی امضاکننده‌های این نامه مهم به دلیل خفقان و سرکوب شدید داخل کشور و خطر جانی آنها به تقاضای خود امضاکننده‌ها منتشر نمی‌شود. اما پس از احراز وثاقت نامه به انتشار آن مبادرت شد

درخواست جدید علما از خبرگان : رهبری معزول است به وظیفه قانونی خود عمل کنید ۸۸/۵/۲۵

به گزارش خبرنگار "جرس" جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه قم، اصفهان و مشهد در نامه سرگشاده ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را با ایشان در میان گذاشته اند و خواستار ارزیابی صلاحیتهای آیت الله خامنه ای برای ادامه رهبری جمهوری اسلامی شده اند. ایشان در این نامه گفته اند شرائط تدبیر و عدالت رهبری در چند ماه اخیر نقض شده و ایشان با توجه به مبانی فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خودبخود معزولند.منتهی به لحاظ طی مراحل قانونی مجلس خبرگان می باید به عنوان نمایندگان عالی مردم به مفاد اصل 111 قانون اساسی درباره عزل رهبری عمل کنند. / در دوره رهبری [آیت الله] آقای خامنه ای با وضع نظارت استصوابی به نحوی عمل شد که نمایندگان مجلس خبرگان عملا منتخب فقهای شورای نگهبان باشند که فقهای این شورا هم منصوب رهبرند و به این وسیله ولایت فقیه، میراث امام راحل را که برای مانع شدن ازدیکتاتوری بود به خلافت و سلطنت روحانی مبدل کردند./ درپایان می افزایند : علهیذا در برابر حوادث مؤلمه اخیره، همه حضرات مسئول و مکلف بوده و مجاز به غمض عین نیستند وگر نه شریک آن مظالم خواهند بود. ترس از قدرت و ترس از مخلوق شرک است و عذر مقبولی به درگاه حضرت حق نخواهد گردید. اسامی امضاکننده های این نامه مهم به دلیل خفقان و سرکوب شدید داخل کشور و خطر جانی آنها به تقاضای خود امضاکننده ها منتشر نمی شود. اما پس از احراز وثاقت نامه به انتشار آن مبادرت شد

درخواست علماء برای تشکیل مجلس خبرگان و اجرای اصل 111 قانون اساسی

جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد در نامه سرگشاده‌ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری دغدغه‌های خود را با ایشان در میان گذاشته‌اند و خواستار ارزیابی صلاحیت‌های آیت الله خامنه‌ای برای ادامه رهبری جمهوری اسلامی شده‌اند.پس از انتخابات 22 خرداد و وقایع بعد از آن بدنبال حمایت تمام‌قد آیت الله خامنه‌ای از نتایج اعلام شده انتخابات و خطبه‌های تاریخی ایشان در نماز جمعه 29 خرداد و سرکوب‌های خونین خیابانی و بازداشت گسترده فعلان سیاسی منتقد و شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های گاه ناشناس و کشته شدن برخی از بازداشت‌شده‌ها موجی از نارضایتی در میان اقشار مختلف مردم بویژه روحانیون و فقها و مراجع برخاست. فتاوای تاریخی 19 تیر آیت الله العظمی منتظری، نامه‌های آیت الله طاهری اصفهانی، اظهارنظرهای فقهی آیت الله بیات زنجانی، نامه نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و بیانیه اخیر آیت الله سید علی محمد دستغیب نمونه‌های از این اعتراضات رو به گسترش است. به نظر نویسندگان روحانی این نامه، شرائط تدبیر و عدالت رهبری در چند ماه اخیر نقض شده و ایشان با توجه به مبانی فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خودبه خود معزولند. منتهی به لحاظ طی مراحل قانونی مجلس خبرگان می‌باید به عنوان نمایندگان عالی مردم به مفاد اصل 111 قانون اساسی درباره عزل رهبری عمل کنند

مهدی کروبی: به زودی پاسخ این ائمه جمعه دین فروش را خواهم داد

مهدی کروبی با ابراز تاسف از حملات شدید و توهین آمیز تعدادی از ائمه جمعه به ایشان هشدار داد به زودی و در فرصتی مناسب پاسخ این دین فروشان را خواهم داد. به گزارش خبرنگار سحام نیوز: دبیر کل حزب اعتماد ملی با ابراز تاسف از ابراز نظرهای وهن آلود به خبرنگار ما گفت: متاسفانه عده ای از ائمه جمعه با سوء استفاده از جایگاه مقدس نماز جمعه با یک مشت تهمت، افترا و دروغ به دین فروشی پرداخته و نسبت به این ساحت مقدس اهانت نموده اند. ایشان در ادامه گفت: بنده نامه ای را از سر دلسوزی و احساس وظیفه نوشته که عده ای آن را به باد انتقاد گرفتند و عده ای هم از آن استقبال کردند اما این مسئله نباید بهانه ای شود برای تخریب، تهمت و ناسزا. ایشان افزود بنده هم از منتقدین و هم از موافقین استقبال کردم اما نمی توانم در مقابل توهین کنندگان و دین فروشان سکوت کنم و حتماً به زودی پاسخ آنها را خواهم داد

میر حسین موسوی در تویتر و فیس بوک: تجمع روز دوشنبه تشکیل خواهد شد

تجمع روز دوشنبه تشکیل خواهد شد: ساعت 16 مقابل دفتر روزنامه (پل کریمخان) و خیابان های اطراف برای حضور میلیونی رسانه شمائید

تهدید دختر نوجوان ابطحی برای تکذیب اخبار مربوط به سلامت روانی پدرش

اخبار رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی از آن است که دختر نوجوان محمدعلی ابطحی توسط نیروهای فشار به خاطر افشاگری‌هایی که اخیرا در مورد وضعیت جسمی و روحی پدر دربندش کرده بود، تحت فشار قرار دارد. یک منبع موثق اطلاع داد که دختر نوجوان ابطحی به دلیل ذکر این نکته در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مختلف، که به پدرش قرص‌های آرام‌بخش قوی می‌دهند تا او را از حال عادی خارج کنند، توسط نیروهای امنیتی به شدت تهدید شده است و از او خواسته‌اند تا این مطالب را در اسرع وقت انکار کند وگرنه پدرش تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت. همچنین فخرالسادات محتشمی‌پور در وبلاگ شخصی خود تحت فشار بودن همسر و فرزندان ابطحی را تایید کرد و نوشت: خانواده ابطحی با حضور یک بازجوی بی‌ادب و خشن که مدام همسر و فرزندان ابطحی را در مقابل وی تحقیر می‌کرد با عزیز دربندشان در اوین شام خوردند. شامی که بیشتر به شام نفرت و حسرت شبیه بود

من به عنوان یک عضو تشکیلات رسا ( راه سبز امید ) دوشنبه ساعت ۴ مقابل روزنامه اعتمادم شما چطور؟

بنده به عنوان یک عضو تشکیلات رسا ( راه سبز آزادی ) دوشنبه ساعت 4 جلوی در روزنامه اعتماد ملی ام. شما چطور ؟ اگر بشود آن حماسه عظیم ۲۵ خرداد را بار دیگر رقم بزنیم. آن وقت هر بی سر و \ایی جرات نمی کند به کروبی بزرگ توهین کند

درخواست از خاتمی و موسوی برای حمایت قاطع از کروبی

با توجه به اینکه همیشه کروبی در همه برنامه های بعد از انتخابات از موسوی و خاتمی حمایت کرده و به نوعی میشود گفت خودش رو با اونها هماهنگ کرده، ما باید در این برهه حساس که کروبی جانش را کف دستش گرفته و دارد از آرای ملت و از حقوق ما دفاع میکند، از میرحسین موسوی و خاتمی بخواهیم تا با صدور بیانیه هایی از او حمایت قاطعی به عمل آورند. البته ناگفته نماند که موسوی موافقت خود را به طور جدی با کروبی اعلام کرده است ولی چاپ بیانه های جداگانه از طرف این دو عزیز راه هر گونه خبطی را بر کودتاگران خواهد بست. میرحسین و خاتمی مطمئن باشند که اگر امروز حکومت این گستاخی را در مورد کروبی انجام بدهد و بخواهد او را دستگیر کند، فردا حکومت به سراغ آنها نیز خواهد آمد و تمام تلاشها هدر خواهد رفت. موفقیت این جنبش علاوه بر همبستگی ملت، احتیاج به همبستگی این 3 بزرگوار با هم نیز دارد. اگر هر یک از اینها تنها بمانند، حمله کودتاگران به آن شخص بیشتر خواهد بود و این موضوع آسیب بزرگی به پیکره جنبش وارد خواهد شد

هر لحظه به تعدادمان افزوده می شود... از هنرمندانی که به ما پیوستند سپاسگزاری می کنیم

تحریم دوسالانه پوستر تهران از سوی طراحان گرافیک به نتایج مثبتی رسیده است. تا کنون بیش از 340 نفر از طراحان ایرانی و خارجی شرکت در این دوسالانه را تحریم کرده اند. اگر شما هم طراح گرافیک هستید... خودتان بهتر می دانید

در اندیشه کرج رخ داد: دومین سقوط در 2 روز، یک هلی کوپتر سقوط کرد

جام جم آنلاين: يک فروند هلي کوپتر متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز يكشنبه در شهرک انديشه شهرستان شهريار سقوط کرد. فرماندار شهرستان شهريار در گفتگو با خبرگزاري مهر اظهار داشت: پس از سقوط اين هلي کوپتر اطلاعات اوليه به ما ارائه شد ولي هنوز اطلاعات دقيقي از اين حادثه در اختيار ما قرار داده نشده است. محمدعلي عرفان منش افزود: گروه ها و تيمهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند که علاوه بر تاييد و صحت حادثه، همه‌ي جزئيات را گزارش دهند و کار امداد رساني را انجام خواهند داد. شهريار در 45 کيلومتري غرب استان تهران واقع شده است

ا.ن به آمریکا می‌رود: ایرانیان آمریکا و کانادا کجایید؟

در این عکس دعوتنامه‌ی ا.ن را برای آشنایان خود در آمریکا می‌بینید. دارند زمینه را برای سفر او آماده می‌کنند. شرافت اجازه نمی‌دهد ایرانیان آمریکا و کانادا این جلسه را بدون اعتراض خود بگذارند. باید از همین حالا برای در هم کوبیدن او در همین جلسه اقدام کرد: لینک دیگر برای همین دعوتنامه: http://yfrog.com/0ndawatj

گروهی از مقامات ارشد و مدیران گذشته و حال ایران درباره بحرانی بودن وضعیت کشور هشدار دادند

گروهی از مدیران و مقامات جمهوری اسلامی ایران، که در ۳۰ سال گذشته مسئولیت هایی برعهده داشته اند، در بیانیه ای مشترک نسبت به وضعیت فعلی کشور هشدار دادند.

در این بیانیه که تعداد زیادی از وزیران، معاونان، استانداران، فرمانداران، رؤسا و استادان برجسته دانشگاه ها و نمایندگان ادوار مجلس، آنرا امضا کرده اند و روز پنجشنبه در روزنامه اعتماد منتشر شده است، از جمله گفته می شود:«انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری صحنه ای بی نظیراز نشاط ملی، امید به آینده، اعتماد به نفس و انسجام اجتماعی آفرید. اما در جریان انتخابات و نیز پس از آن متأسفانه شرایطی پیش آمد که از هر نظر با این زمینه و باور متفاوت بود.»

امضا کنندگان بیانیه به «محدود و وابسته شدن فضای رسانه ای و اطلاع رسانی کشور به نفع یک جریان خاص» از اولین روز پس از انتخابات اشاره می کنند، دستگیری «بی سابقه فعالان شناخته شده سیاسی و تبلیغات وسیع و پردامنه علیه نامزدها و جریان های انتخاباتی رقیب دولت» را یادآور می شوند و می گویند با «سلب هر امکان قانونی رأی معترضان به نحوه برگزاری انتخابات»، مردم بر آن شدند درخواست های «روشن و ساده» خود را از طریق راه پیمایی های مسالمت آمیز میلیونی و «سکوت اعتراض آمیز مدنی» بیان کنند. اما به نوشته این بیانیه «متأسفانه با پاسخ ضرب و شتم و حبس بی سابقه مواجه شدند.»

امضا کنندگان بیانیه، که می گویند «افتخار داشته ایم بخش های عمده عمر خویش را با حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی سپری کنیم»، از همه «دلسوزان»، از رهبر جمهوری اسلامی گرفته تا مراجع و علما و روشنفکران و نهادها و مسئولان درخواست می کنند تا برای خروج کشور از شرایط فعلی چاره جویی کنند.

این نامه که ده ها تن از مدیران و اساتید شاخص گذشته و حال ایران آن را امضا کرده اند یاد آور می شود که امروز «برجسته ترین علما، روشنفکران و دانشمندان جامعه و با تجربه ترین و آگاه ترین مقامات اجرایی و تقنینی کشور نگران وضع هستند و می گویند مردم در برابر خواسته های مدنی خود در انتخابات و برخوردهای خشن پس از آن با فرزندانشان و دلسوزان انقلاب پرسش های اساسی دارند. پاسخ به این پرسش ها با تلاش برای به زور قرار دادن همه وقایع و حقایق دور و نزدیک سیاسی در قالب مدعای اداره کنندگان وضعیت فعلی بدست نمی آید.»

امضا کنندگان بیانیه، یک «اقدام همه جانبه و فوری برای جلب اعتماد عمومی و ترمیم شکاف های سیاسی و اجتماعی پیش آمده» را ضروری می دانند و می گویند «اصرار بر حذف بخش مهمی از نیروهای اصیل انقلاب و اصلاح طلبان در قالب دستگیری های وسیع و محاکمه های ناموجه و نادیده گرفتن خواسته ها و اعتراض های بخش عمده ای از جامعه به نتایج انتخابات و نیز بی توجهی به پدیده های شومی مانند پدیده کهریزک که زشتی آن در عرصه ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست، این بحران را روز بروز شدید تر و سرمایه های اجتماعی نظام را تخریب می کند

در متن كيفرخواست دادگاه امروز: حمله به نیروهای بسیج توسط متهمين

در ادامه متن كيفرخواست عمومي متهمين آشوب‌هاي اخير آمده است: برخي از متهمين با ساخت و پرتاب بمب‌ها و نارنجك‌هاي دست ساز در آشوب‌ها شركت داشتند و اقدام به حمله به نيروهاي بسيج كردند، اين افراد همچنين اقدام به تخريب اموال عمومي، بانك‌ها، اتوبوس‌هاي شركت واحد و بسياري ديگر از اموال دولتي و اموال خصوصي مردم نموده‌اند اين متهمين به علاوه اقدام به پخش سي دي و اعلاميه‌هايي تحريك آميز در سطح جامعه مي‌كردند و به منظور ايجاد رعب و هراس و برهم زدن نظم عمومي در پايتخت، به همراه خود سلاح‌هاي گرم نظير كلت و نارنجك و سلاح هاي سرد مثل چاقو و قمه حمل مي‌كردند و از آن براي برهم زدن نظم و آسيب زدن به نيروهاي بسيج و انتظامي استفاده مي‌كردند. اظهارات قبل، حين و بعد از انتخابات برخي از نامزدها دال بر اهداف ساختارشكن آنها مي‌باشد خصوصا كه يكي از اين نامزدها در مصاحبه‌اي با يك رسانه آمريكايي اذعان كرده بود كه «اين يك مسير بي بازگشت مي باشد

حاج سيد جوادي خطاب به خانواده بازداشت‌شدگان؛ به عنوان وزير دادگستري اولين دولت شرمسارم

احمد صدر حاج سيدجوادي، وزير دادگستري اولين دولت پس از انقلاب در واكنش به آغاز محاكمه فعالان سياسي به اتهام انقلاب مخملي همچنين پخش اعترافات چند نفر از اصلاح‌طلبان بيانيه‌اي صادر كرد. به گزارش سايت سلام‌نيوز، وي خطاب به خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان حوادث اخير مانند ابطحي، تاج‌زاده، زيد‌آبادي، حجاريان، نبوي، مومني، ميردامادي، سحرخيز و... نوشت: به عنوان وزير دادگستري اولين دولت جمهوري اسلامي ايران شرمسار خانواده‌هاي عزيزاني هستم كه همسرانشان پس از عمري تلاش و خدمت به جمهوري اسلامي ايران امروز خود را تحت فشار و ناچار به اعتراف به گناهان ناكرده مي‌بينند. به عنوان عضو شوراي انقلاب اسلامي ايران به اين عزيزان اعلام مي‌كنم كه اين روزها انقلاب و نظام جمهوري اسلامي نيز همپاي مردم ايران مورد ظلم و ستم قرار گرفته است و بيش از هر روز ديگري محتاج دفاع است. مطمئنا موفقيت در اين ابتلاي الهي همانگونه كه خداوند وعده فرموده است اجري عظيم براي شما و عزيزان دربندتان و ان‌شاءالله براي اين ملك و ملت به همراه خواهد داشت. و شما را دعوت مي‌كنم تا با صبر و ايستادگي در اين آزمون چشم به «انمايوفي‌الصابرون اجرهم بغير حساب» داشته باشيد. اين شخصيت دوران انقلاب بيان كرد: «شگفتا که هنوز در حاکميت کساني هستند که گمان مي‌کنند اعتراف و خودزني فعالان سياسي و اجتماعي اثبات‌کننده مدعاي ايشان مبني بر خط‌گيري تمامي منتقدان و مخالفان از دشمنان يا جاسوس بودن آنان است. طنزآميزترين و در عين حال تاسف‌بارترين بخش اعترافات فعالان سياسي دگرانديش به خصوص در سال‌هاي اخير فقدان عنصر مادي جرم در اعترافات آنهاست و اشخاص بر اثر ارشادات و راهنمايي‌هايي که در زندان از آن بهره‌مند شده‌اند به افعال يا نياتي اعتراف مي‌کنند که در قوانين حقوقي ايران فاقد کيفر مشخصي است. صرف نيت يا تلاش در جهت تغيير حاکميت يا مخالفت نظري با مسوولان ارشد مملکتي چنانچه منجر به انجام فعلي که در قوانين مدون جمهوري اسلامي براي آن ماهيت مجرمانه تعريف نشده باشد نمي‌تواند مستوجب محاکمه افراد گردد. صدرحاج‌سيدجوادي افزود: «اگرچه اعتراف متهمان از مباني حقوقي اثبات جرم است اما به دليل اينکه متهم هر لحظه حق دارد تا منکر اعترافات خود شود قضات بايد مبناي اصلي صدور حکم را مستندات و شواهد غير قابل انکار قرار دهند، مگر اينکه به دليل ضعف ضابطان مستندات کافي جهت صدور حکم بدون نياز به اعتراف متهم، گردآوري نشده باشد. وزير اسبق دادگستري خاطرنشان كرد: «از ديگر موارد نقض صريح قانون در چنين دادگاه‌ها و اعترافاتي اين است که متهمان بدون برخورداري از وکيل و در شرايطي که هفته‌ها حتي ملاقاتي با خانواده خود نداشتند و طبيعتا امکان هيچ مشاوره‌اي نيز برايشان ميسر نبوده ناگهان خود را در دادگاهي مي‌بينند که ادعا مي‌شود به صرف حضور خبرنگاران بنگاه‌هاي خبرپراکني دولتي به صورت علني برگزار شده است.» وي اضافه كرد: «بديهي است حداقل دليلي که ممکن است بتواند در افکار عمومي اثبات‌کننده بي‌طرفي دادگاه و عدم وجود فشار بر متهمان فوق‌الذکر باشد امکان بهره‌مندي آنها از مشورت با وکيل و ملاقات‌هاي منظم با خانواده قبل از برگزاري جلسات آتي دادگاه است و بايد ديد که بعد از انجام چند ملاقات با خانواده و وکيل که حداقل حق يک زنداني است نيز آيا بازداشت‌شدگان بازهم چنين اعترافاتي را خواهند داشت؟ اين عضو شوراي انقلاب سپس از برگزاركنندگان اين محاكمه پرسيد: «در حالي که اکثريت قريب به اتفاق بازداشت‌شدگان در روزهاي اوليه و بعضا ساعاتي پس از اعلام نتايج انتخابات دستگير شده‌اند چگونه مي‌توانسته‌اند موج اعتراضات را در هفته‌هاي بعد رهبري و هدايت کرده باشند. آيا تکرار بانگ تکبير شبانه شهروندان لحظاتي پس از پخش اعترافات از صداوسيما همچنان در نتيجه خط دهي آنان توسط بازداشت‌شدگان است؟

نمایش در نمایش؛ سومین دادگاه به سینما تبدیل شد

به گزارش موج سبز آزادی، عوامل وابسته به کودتا در دادگاه نمایشی امروز با پخش کلیپی به نام «افسوس» که حاوی تصاویری از اعتراضات اخیر بود، سعی در وارونه جلوه دادن واقعیات، متهم کردن اعتراض‌های مردمی به اغتشاش و نیز حذف صحنه‌های فجیع کشتار مردم در مسجد لولاگر شدند. به نوشته سایت ایرنا، اين فيلم پس از قرائت کيفرخواست عمومي توسط معاون دادستان تهران پخش شد. ایرنا هدف از این کار را «تبيين ذهن دادگاه» توصیف کرده که معنای دیگر آن ذهنیت‌سازی برای بازداشت شدگان و ترساندن دوباره آنها، این بار در فضایی به ظاهر علنی و رسمی‌تر از فضای بازجویی‌هاست. حال باید عوامل تشکیل این بیدادگاه توضیح دهند که پخش چنین فیلمی، به لحاظ حقوقی چه وجهه‌ای دارد و آیا جز این است که نمایشی جدید در حین نمایشی تکراری ایجاد شده تا فضا رمانتیک‌تر و متهمان بی‌خبر از هم‌جا شکسته‌تر شوند؟ ایرنا همچنین خبر داده که در این فیلم، صحنه‌هایی از آنچه فارس و ایرنا «حمله به مسجد لولاگر» نامیده‌اند هم پخش شده است. این در حالی است که حتی صداوسیما که این روزها به رسانه رسمی اعلام مواضع کودتاگران تبدیل شده است هم به کشته شدن هفت هم‌وطن بی‌گناه در این مسجد اعتراف کرده بود؛ کسانی که با شلیک مستقیم تک‌‌تیراندازها از پایگاه بسیج مستقر این مسجد به شهادت رسیدند. گفته می‌شود امام جماعت این مسجد که از نمایندگان آیت‌الله سیستانی در یاران است، در نامه‌ای به یک مقام بالای نظام، جزئیات ماجرای حمله به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان تهران را شرح داده و تصریح کرده آتش زدن بخشی از این مسجد و نیز کشتار مردم به بهانه‌ی این موضوع، هر دو کار نیروهای بسیج بوده است

به گزارش ايسنا، در اين بخش از دادگاه قاضي صلواتي رييس شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب اسلامي در خصوص كندن نرده‌هاي بزرگراه يادگار امام (ره) از سوي متهم سوال كرد كه وي، اظهار كرد: من اصلا در بزرگراه يادگار امام (ره) نبوده‌ام و آنچه كه مي‌گوييد خودم اقرار كرده‌ام اظهارات من نيست. اگر ماهواره تصويري از من داشته و آن را نشان داده بايد در پرونده موجود باشد
در اين هنگام رئيس دادگاه از وي درباره متن بازجويي‌هايش در آن در ازاي گرفتن مبلغ 700 الي 800 هزار تومان شعار عليه نظام و مسئولين را قبول كرده است اشاره كرد كه اين متهم در پاسخ گفت: اين‌ها ساخته ذهن من بوده است تا بتوانم خود را تبرئه كنم

صادق لاریجانی به طور رسمی رییس قوه قضاییه شد

پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجة ‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ صادق آمُلی لاریجانی، محقّق فرزانه و ارجمند دامت‌توفیقاته اکنون که دوران تمدید شده‌ی مسئولیت آیة‌الله آقای هاشمی‌شاهرودی در قوه‌ی قضائیه به پایان رسیده است، با تشکر و تقدیر از مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان، جنابعالی را که از برجستگان علمیِ حوزه‌ی علمیه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار می باشید، براساس اصل یکصدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، به ریاست قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی‌ایران منصوب می کنم. با گذشت سه دهه از آغاز تشکیلات نوین دادگستری و کسب تجربیات گرانبها و آزمون و خطاهای اجتناب‌ناپذیر، اکنون چشمداشتِ سلامتِ ارکان و اتقانِ احکام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت، از دادگستری جمهوری اسلامی، انتظاری بحق است که مسئولان این پیکره‌ی عظیم و دستگاههای جانبی آن باید در برآوردن آن با همه‌ی توان از هیچ کوشش و ابتکاری فروگذار نکنند. اینجانب بجِّد امیدوار است که دوران مدیریت جنابعالی با توجه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساختهای لازم و با تکیه بر صلاحیتهای علمی و عملی آن جناب، دوران شکوفائی قوه‌ی قضائیه به شمار آید. توفیقات جنابعالی و همکاران محترم و قضات شریف را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی‌خامنه‌ای 23/مرداد/1388

جبهه میرحسین با نام «تشكيلات راه سبز اميد» تشکیل شد

در حقيقت راه سبز اميد ادامه شعار راهبري هر شهروند يك ستاد است كه اين بار براي مطالبات به حق مردم و استيفاي حقوق آنان شكل مي‌گيرد. در حالي نخست وزير دوران دفاع مقدس پيشتر وعده تشكيل شبكه اجتماعي را داده بود، در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي جامعه پزشكي ايران تلويحاَ نام اين مجموعه را ”تشكيلات راه سبز اميد“ عنوان كرد و به شكل‌گيري اين تشكيلات به عنوان يك نهضت فراگير اشاره كرد و گفت: رنگ سبز نماد اين راه و مطالبه اجراي بدون تنازل قانون اساسي شعار آن است و شبكه‌هاي اجتماعي خودجوش و خودمختار بي‌شمار و گسترده در سطح جامعه، بدنه اين جنبش هستند. به گزارش ايلنا، مير حسين موسوي گفت: اگر به جاي آنكه مردم را تحقير كنند و در صدا وسيما شروع به جو سازي كنند، مواضع منصفانه‌اي مي‌گرفتند و اگر قبل از آن كه مردم به خيابان‌ها بيايند در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم با آنان برخورد مي‌كردند ما امروز با بسياري از بحران‌ها روبرو نبوديم

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات می‌گوید که تشکیلات فراگیر «راه سبز امید» برای پیگری مطالبات «به حق» مردم شکل خواهد گرفت.

آقای موسوی گفت که این تشکیلات، «نهضتی فراگیر» است که «رنگ سبز، نماد این راه و مطالبه‌ اجرای بدون تنازل قانون اساسی، شعار آن است.»

بنابه گفته او، «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» بدنه‌ این جنبش را تشکیل خواهند داد.


این اظهارات میرحسین موسوی، پنجشنبه گذشته در جمع گروهی از اعضای جامعه‌ پزشکی ایراد و امروز شنبه از سوی وب‌سایت موج سبز آزادی منتشر شده است.

موج سبز آزادی با درج خبر این دیدار، اعلام کرده که متن این گزارش از سوی وب‌سایت قلم‌نیوز که «ظاهرا هک» شده، برای انتشار در اختیار این وب‌سایت قرار گرفته است.

به گفته آقای موسوی، «راه سبز امید»، ادامه‌ شعار راهبردی «هر شهروند یک ستاد» است که این بار برای مطالبات «به حق مردم و استیفای حقوق آنان» شکل می‌گیرد.

به گفته موسوی، «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» بدنه‌ این جنبش را تشکیل خواهند داد

نزدیکان میرحسین موسوی پیش‌تر از راه‌اندازی تشکیلاتی فراگیر از سوی وی خبر داده بودند. آنها در دو نوبت اعلام کرده بودند که میرحسین موسوی قصد دارد با انتشار بیانیه‌ای، راه‌اندازی این تشکیلات را به طور رسمی اعلام کند.

این برای نخستین بار است که آقای موسوی، نام این تشکیلات را اعلام می‌کند.

«اخبار درست باشد، باید سر زیر خاک کرد»
میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها درباره وضعیت بازداشتی‌ها گفت که اگر «اخباری که متاسفانه به تواتر» به دست وی رسیده، درست باشد، «جا دارد انسان سر زیر خاک کند.»

او هشدار داد که برخورد‌ها با کسانی که با شعار «الله اکبر» به صحنه آمده‌اند، موضوع را «بغرنج‌تر» می‌کند و زمینه «بدبینی و اعتراضات» را گسترش می‌دهد.

«اگر به جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صداوسیما شروع به جوسازی کنند، مواضع منصفانه‌ای می‌گرفتند و اگر قبل از آنکه مردم به خیابان‌ها بیایند، در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم، با آنان برخورد می‌کردند، ما امروز با بسیاری از بحران‌ها روبه‌رو نبودیم»

وب‌سایت موج سبز آزادی همچنین به نقل از موسوی نوشته است: «دادگاه‌های نمایشی و کتک‌زدن و آزار مردم در خیابان‌ها نشان‌دهنده‌ یک ساختار‌شکنی روشن است.»

او پیش از این گفته نیز بود که «سرکوب» معترضان به نتیجه انتخابات، نشان دهنده نیاز ایران به «اصلاحاتی عمیق» است.

نخست وزیر پیشین ایران با تکرار انتقاد‌ها از عملکرد مقام‌های دولتی در برابر حوادث اخیر، اظهار داشت: «اگر به جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صداوسیما شروع به جوسازی کنند، مواضع منصفانه‌ای می‌گرفتند و اگر قبل از آنکه مردم به خیابان‌ها بیایند، در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم، با آنان برخورد می‌کردند، ما امروز با بسیاری از بحران‌ها روبه‌رو نبودیم.»

به گفته موسوی «آنچه موجب پیدایش جنبش اعتراضی مردم و ابعاد روزافزون آن شده، نادیده گرفتن قانون و کرامت و حقوق ذاتی شهروندان و رفتارهای فراقانونی است.»

او افزود که در روز انتخابات (۲۲ خرداد) موضوع تخلف و تقلب در جریان انتخابات را «دو بار با رئیس قوه قضائیه، دو بار با دادستان کل کشور، دو بار با رئیس مجلس و چهار بار با بیت رهبری» مطرح کرده است.

موسوی، روزنامه کیهان و صداوسیما را متهم کرد که با «تحلیل‌های مالیخولیایی» منافع دشمنان جمهوری اسلامی را تامین می‌کنند

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در عین حال اظهار داشت: «قصد ما این بود که پس از تلاش نفس‌گیر ایام انتخابات، نتیجه هرچه باشد، آن را بپذیریم، اما آنچه اتفاق افتاد، ما و جامعه را به این سمت کشاند.»

آقای موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، روزنامه کیهان و صداوسیما را متهم کرد که با «تحلیل‌های مالیخولیایی» منافع دشمنان جمهوری اسلامی را تامین می‌کنند.

اظهارات این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در شرایطی ایراد می‌شود که وب‌سایت نوروز از ارائه طرحی در شورای عالی امنیت ملی برای دستگیری میرحسین موسوی و چند تن از فعالان سیاسی خبر داده است.

این وب‌سایت نوشته که طرح مذکور با مخالفت اعضای این شورا مواجه شده، اما محمود احمدی‌نژاد اصرار بر تصویب و اجرای آن دارد.


یک پیام در حیات نو: لباس شخصى‌هايى که مردم را زدند، کشتند و وسايل همه نوع تخريب به همراه داشتند از کجا آمدند؟

معاون اجتماعى وزير کشور که مى‌گويد ماهيت لباس شخصى‌هايى که اموال مردم را به آتش کشيدند و به ماموران انتظامى حمله کردند در برخى رسانه‌ها مبهم ماند. آقاى معاون چرا اشاره‌اى به هزاران نقطه ابهام در اين پرونده که اکثر نهادهاى حکومتى در آن متهم به حساب مى‌آيند نمى‌کند؟ لباس شخصى‌هايى که مردم را زدند، کشتند و وسايل همه نوع تخريب به همراه داشتند چطور؟ اينها از کجا بودند؟ اگر به پرونده کهريزک رسيدگى شود آن وقت شما هم پاسخ خود را خواهيد گرفت. کمى صبر کنيد. عجله نداشته باشيد خداوند بزرگ است و صبرش هم خيلى زياد

مأمور ثبت و احوال که اطلاعاتی مربوط به مرحوم ترانه موسوی میداد نظامی از آب در آمد

عکس متفاوت در 2 لباس و شغل متفاوت از مامور ثبت و احوال که اطلاعاتی مربوط به مرحوم ترانه موسوی میداد

الله اکبر گفتن در جمهوری اسلامی جرم اعلام شد-برخورد قضائی با "الله اکبر" گویان بر پشت بام‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، اخیرا برخی هموطنان ساکن در بعضی محلات شمال و شمال غرب تهران با مراجعه به برخی کلانتری ها و دادسراها خواهان رسیدگی و برخورد با برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم ازپشت بام ها شدند . هم اکنون با گذشت بیش از دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری برخی معترضان به نتایج انتخابات که تعداد آن ها در مقایسه با روزهای نخست بعد از انتخابات بسیار کاهش یافته است در برخی مناطق شمال و شمال غربی تهران اقدام به سردادن تکبیر و شعارعلیه دولت می کنند که این مساله موجبات ناراحاتی قشر عظیمی از مردم آن مناطق را فراهم کرده است . همچنین گفتنی است اخیرا دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده بود با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم احقاق حق و جبران خسارات وارده به برخی از شهروندان در حوادث و اغتشاشات اخیر، شعبه 13 بازرسی دادسرای ناحیه 28 ویژه کارکنان دولت تهران به عنوان شعبه ویژه از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران تعیین شده است. در این ابلاغیه اعلام شد که اشخاص حقیقی و حقوقی برای طرح و ارائه شکایات در موارد ذیل می‌توانند به شعبه مربوطه مراجعه کنند: الف) تخریب وسائل نقلیه و اماکن و اموال خصوصی و عمومی در اغتشاشات اخیر تهران. ب) ایجاد خوف و ترس مبنی بر سلب آرامش و نظم عمومی توسط افرادی خاص. ج) ایجاد مزاحمت و تعرض و ایراد ضرب و جرح عمدی. د) هرگونه خسارت مالی و جانی در اثر تحریک به آشوب و بلوا در ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر

نام ۵ مداح معروف درفهرست سازمان دهندگان لباس شخصی ها

در حالی‌که رسانه‌های حامی دولت و مخالفان نظام، سعی دارند عوامل برخورد با مردم را نیروهای نظامی و انتظامی جلوه دهند، بررسی‌های خبرنگار «آینده» نشان می‌دهد بسیاری از نیروهای لباس شخصی که در ناآرامی‌های پس از انتخابات به ضرب و جرح مردم پرداخته‌اند، توسط 5 تن از مداحان معروف تهران سازماندهی شده‌اند. به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این 5 مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهره‌های سیاسی از این مداحان سازمان‌دهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابان‌های تهران می‌کردند. گفته می‌شود ح-س یکی از این 5 مداح که سابقه درگیری‌های فیزیکی در دهه گذشته را نیز دارد، خود شخصاً در برخورد با مردم حضوری فعال داشته است. یکی از مداحان هم که رابطه فامیلی با یکی از مقامات دارد، در صحنه درگیریها دیده شده است. گفتنی است انتشار اخبار و گزارش‌های مکرر از ضرب و جرح بی‌رحمانه و بدون مجوز مردم از 23 خرداد تا اوایل مرداد موجب شده است انگشت اتهام به سوی مأموران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نشانه رود؛ اما فرماندهان انتظامی و نظامی در پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بازرسان مقامات عالی رتبه اظهار کرده‌اند: اکثر برخوردهای فیزیکی و بی‌دلیل با مردم توسط افراد غیر مأمور که توسط برخی چهره‌های سیاسی که مسئولیت اجرایی نیز دارند و از طریق 5 مداح معروف سازمان‌دهی شده‌اند، انجام شده است

افشای ابعاد جدیدی از شکنجه‌های زندانیان

شب گذشته در دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یک نماینده اصولگرای مجلس، ابعاد جدیدی از شکنجه‌های اعمال شده بر روی زندانیان فاش شد: از خوراندن قرص و کوبیدن ساچمه بر سر، ضربه‌های پیاپی بر محل اصابت گلوله! به گزارش موج سبز آزادی، در جلسه دیشب جمعی از خانواده‌های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یکی از نمایندگان اصول گرای مجلس، خانواده‌ها جزئیات جدیدی از شکنجه‌های اعمال شده را فاش کردند و این نماینده از وضعیت خویش مطلع ساختند. بر اساس گزارش خبرنگار «موج سبز آزادی» از این جلسه، مادر هنگامه شهیدی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت دخترش، وضع وی را در دیداری که با وی داشته، این‌گونه توصیف کرد: وقتی وی را دیدم، چندان به حال خود نبود و وقتی در آغوشش گرفتم و به سر و پشت وی دست کشیدم، به خاطر درد ناله می‌کرد. به او گفتم: مقاومت کن و علیه خودت اعتراف نکن. گفت: ای بابا! اینجا قرصهایی به من می‌دهند که ذهنم کاملا خالی می‌شود و نمی‌توانم به چیزی فکر کنم. وی با ترس می‌گفت: هر روز چند بار به سلولم می‌آیند و می‌گویند می‌خواهیم ببریم اعدامت کنیم. بر اساس این گزارش، در جلسه شب گذشته، پدر یکی از بازداشت‌شدگانی که به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود نیز گفت: جراحات ناشی از شکنجه بر پسرم به حدی بوده که یک چشم وی را خالی کرده‌اند و یکی از چشم‌هایش کم‌سو شده و جای تعداد زیادی ساچمه بر سرش قابل مشاهده است و کلیه‌ی وی نیز آسیب دیده است. گزارش «موج سبز آزادی» حاکی است در جلسه دیشب یکی از افرادی که در میدان آزادی هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، نیز ماجرای مصدومیت، بازداشت و شکنجه خود را این‌گونه شرح داد: در حال خرید نوشیدنی از یک دست‌فروش بودم که تیری به پایم اصابت کرد. سعی کردم خودم را به کناری بکشم، اما در همین حال تعدادی لباس شخصی که متوجه تیر خوردنم شدند، من را با ضرب و شتم با خود بردند. البته مرا به یک بیمارستان منتقل کردند تا تیر را در بیاورند، اما دوباره از بیمارستان به محل دیگری منتقلم کردند و در آنجا آن‌قدر به محل بخیه و جراحاتم ضربه وارد کردند که خون زیادی از زخم‌هایم جاری بود. وی افزود: در اثر این جراحات، عصب سیاتیک من قطع شده است

معاون پارلمانی دولت نهم به اتهام "تحصیل مال نامشروع" ، تحت تعقیب قضایی است

پارلمان نیوز: در پی بی اعتنایی معاون پارلمانی محمود احمدی نژاد به احضار کتبی جهت حضور در دادگاه عمومی جزایی تهران، بازداشت وی در دستور کار دادگاه قرار گرفته است. منابع مطلع روز یکشنبه به سایت فرارو گفتند که محمد رضا رحیمی به دو اتهام "تحصیل مال نامشروع" و "تصرف غیرمجاز در اموال دولتی" از سوی شعبه 1057 دادگاه عمومی جزایی تهران تحت تعقیب قرار گرفته است

خبر تکان‌دهنده‌ای از زندان اوین درباره هنگامه شهیدی

به گزارش «موج سبز آزادی» این منبع موثق که نخواست نامش و نحوه‌ی کسب اطلاعش از این موضوع فاش شود، خبر داد که بازجویان برای اینکه هنگامه شهیدی را بشکنند، در یک اقدام آشکارا غیر قانونی و غیر انسانی، به او حکم دروغین اعدام را ابلاغ کرده‌اند. این گزارش حاکی است بازجویان برای اینکه این بلوف را واقعی جلوه دهند، این روزنامه‌نگار زن زندانی را چند بار تا پای طناب دار نیز برده‌اند و طناب را به گردن او انداخته‌اند. این در حالی است که خانم شهیدی از یک بیماری قلبی رنج می‌برد و خانواده‌ی او بسیار نگران سلامتی وی هستند. هنگامه شهیدی سه شنبه شب گذشته بعد از مدت‌ها اجازه یافته بود با خانواده‌اش تماس بگیرد و برای دقایقی با مادرش صحبت کند. مادر خانم شهیدی در گفت‌وگوها از صدای گرفته‌ی او در این تماس تلفنی خبر داده بود. خانم شهیدی از روزنامه‌نگاران باسابقه سیاسی است که در حزب اعتماد ملی نیز عضویت دارد