Thursday, August 6, 2009

اخبار درگیریها

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران بنابه گزارشات رسیده از مناطق مرکزی شهرتهران ، به مناسبت نیمه شعبان تعداد زیادی از مردم این مناسبت مذهبی را تبدیل به اعتراض عمومی کرده اند. در حال حاضر در میدان انقلاب میدان ولی عصر،میدان فاطمی ،میدان امام حسین ،ونک ،خیابان آزادی خیابان ولی عصر تعداد زیادی از مردم به خیابانها آمده اند و نیروهای سرکوبگر را غافل گیر کرده اند. در میدان انقلاب نیروهای گارد ویژه و بسیج به مردم یورش می برند تا به حال به بیش از 16 نفر با باتون حمله کردند و آنها را بشدت مورد ضرب وشتم قرار داده اند اکثر کسانی که مورد ضرب وشتم قرار می گیرند دختران و پسران جوان هستند. ماشینها به عنوان اعتراض اقدام به بوق زدند می کنند و ترافیک سنگینی را ایجاد کرده اند نیروهای لباس شخصی با باتون به شیشه های ماشینها می کوبند که تا به حال حداقل شیشه های جلوی 2 ماشین مورد اصابت باتونها قرار گرفته است و شکسته شده از طرفی دیگر مردم نیروهای سرکوبگر را هو می کنند و ماشینها به بوق زدن خود ادامه میدهند. گزارشهای مشابهی از نواحی جنوبی شهر تهران میرسد نیروهای سرکوبگر گارد ویژه ،سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها بصورت گسترده و انبوه در شهر حضور دارند .این بار نه تنها نقاط مرکزی شهر را بلکه مناطق جنوبی شهر را هم به اشغال خود در آورده اند.در حال حاضر میدان امام حسین و خیابانها منتهی به آن را مملو از نیروهای سرکوبگر می باشد.
همچنین یک کاربر فیس بوک مشاهدات خود را اینگونه می نویسد: هم اکنون که ساعت از نیمه شب گذشته - 16 مرداد - ،صدای تیراندازی پی در پی کودتاچیان به طرف عده ای از معترضین اجتماعات روز پنجشنبه 15 مرداد اطراف میدان نارمک - هفت حوض - و فلکه اول تهرانپارس شنیده می شود که این تیراندازی به مدت 10 دقیقه ادامه داشته ضمن اینکه هنوز نتواستم خبر موثق تری از این تیراندازی ( با اسلحه کلاشینکف ) بدست بیارم - چند نفر مجروع و یا خدای ناکرده کشته شدند - که در حال پیگیری بوده و در صورت بدست آوردن خبر جدید،ادامه مطلب را در وبلاگ پی گیری نمایید.
از توییتر هم خبر می رسد: از ساعت يك ربع به يازده در خيابان دادمان به شدت درگيري رخ داده. از طرف دولت مراسم جشني در پارك دادمان برگزار شده بود، كه به مردم شيريني و شربت ميدادن. در طرف ديگر خيابان دادمان عده اي از مردم در حال رقص و پايكوبي براي مقابله با اين جشن بودن. هم اكنون كه ساعت يازده و نيم شده، تقريبن صداي تيراندازي كمتر شده ولي صداي موتور سواران شنيده ميشود.
همچنین در تماس با اصفهان، شیراز و مشهد شاهدان عینی خبر تجمع گسترده معترضان را تا ساعت یک بامداد تایید نمودند و در چند مورد درگیری با نیروهای امینتی و نیروی انتظامی این شهرها رو نیز گزارش دادند.
شعار غالب این تجمعات "مرگ بر دیکتاتور" بوده است و خودروها نیز با بوق های ممتد، فضای اعتراض را گسترده تر کردند. همچنین صدای شنیدن تیر اندازی از چندین محله تهران شنیده شده است

No comments:

Post a Comment