Tuesday, August 4, 2009

تهدید وزیر علوم : دانشجویی که در حوادث اخیر مرتکب اشتباه شده است باید پای خطایش بایستد

مهر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشجویی که در حوادث اخیر مرتکب اشتباه شده است باید پای خطایش بایستد گفت: با دانشجویان خاطی در حوادث اخیر برخورد می شود.

محمد مهدی زاهدی در رابطه با افزایش روند احضار دانشجویان در ماه اخیر به کمیته انضباطی اظهار داشت: این حرف را قبول ندارم. باید با دانشجویان خاطی برخورد شود و کسی که خطا کرده است باید پای خطای خودش بایستد اما واقعا توصیه ما این بوده است که این تذکر بیشتر ارشادی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از این جوانان متاسفانه در حوادث اخیر مسائل پشت صحنه را نمی دانستند و تحت تاثیر احساسات قرار گرفتند و مرتکب خطا شدند.

وزیر علوم افزود: عده ای تحت عنوان دانشجو که ان شاء الله دانشجو نبوده باشند وجود داشتند که کوکتل مولوتف زدند. با آن دانشجو که البته نمی توان گفت دانشجو بوده است باید طور دیگری رفتار شود اما کسی که نا آگاهانه خطا کرده است باید با مهربانی ارشاد شود و اگر ارشاد نشد با آن برخورد شود.

وی در رابطه با اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر عملکرد ضعیف وزارت علوم در حوادث اخیر گفت: این اظهار نظر آقای عباسپور است.

زاهدی در رابطه با روند پیگیری اساتید بازداشت شده دانشگاهها نیز به مهر گفت: وزارت علوم هم دغدغه استاد و دانشجو را دارد و هم دغدغه نظام و انقلاب. مطمئن باشید آنچه را که وظیفه ما بوده انجام داده و پیگیری خواهیم کرد.

وی در رابطه با نمره ای که به دوران چهار ساله وزارت خودش می دهد به مهر گفت: برنامه ما را ببینید بعد خودتان نمره بدهید، مطمئن باشید وزارت علوم در بین تمام وزارتخانه ها نمره بسیار بالایی می گیرد.

زاهدی درباره تخلفات کنکور امسال نیز گفت: امسال کنکور هیچ تقلبی نداشت

No comments:

Post a Comment