Monday, August 10, 2009

انتقاد شدید آیت‌الله مکارم شیرازی از دروغ‌پردازی‌ها

موج سبز آزادی :
در پی انتشار خبر تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی به احمدی‌نژاد به عنوان «رئیس‌جمهور»، دفتر این مرجع تقلید صدور هرگونه پیامی را در این باره به شدت تکذیب کرد و مسئول مربوط در این دفتر، در پاسخ به خبرنگار «موج سبز آزادی» گفت: «آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت. اینها هم اکاذیب کسانی است که تا الان فشار می‌آوردند و الان مجبور شده‌اند به دروغ‌پردازی.»

به گزارش «موج سبز آزادی» پیش از این برخی منابع اینترنتی و مطبوعات از پیام تبریک این مرجع تقلید به احمدی‌نژاد خبر داده و منشأ اصلی این خبر در اینترنت نیز ادعا کرده بود که این پیام پس از چند ساعت از سایت ایشان حذف شده است!


این ادعا و تصویر مورد استنادش البته آشکارا واهی و جعلی بود، اما به خاطر آنکه جاعلان با زیرکی تلاش کرده بودند خبر مذکور را از کانال یک سایت متعلق به اهل سنت ایران منتشر کنند تا موضوع در صورت رسوایی به اختلافات مذهبی نسبت داده شود، «موج سبز آزادی» از نوشتن هرگونه خبری در این باره خودداری کرده بود. اما جدی گرفتن این خبر و انتشار آن در مطبوعات، باعث شد که ضرورت تکذیب صریح این خبر و رسوایی عاملان جعل پیام به نفع رئیس دولت کودتا دوچندان شود.
ظاهرا همین‌طور است و از نظر مراجع محترم تقلید، آن ٨۵ درصد و این ۲۴ میلیون هیچ اهمیتی ندارد؛ چرا که به نوشته منابع معتبر، مراجع سنتی و غیر سیاسی دیگر نیز در دیدار با اعضای شورای نگهبان گفته‌اند: انتظار دارید ما کسب ۲۴ میلیون رای توسط احمدی‌نژاد را باور کنیم و بپذیریم تقلب نشده؟!


از این رو خبرنگار «موج سبز آزادی» با دفتر این مرجع تقلید تماس گرفت و اعضای دفتر با همین صراحت ادعای وجود چنین پیامی و یا امکان صدور آن پس از این را تکذیب کردند: «آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت. اینها هم اکاذیب کسانی است که تا الان فشار می‌آوردند و الان مجبور شده‌اند به دروغ‌پردازی.»


به گزارش «موج سبز آزادی» مسئول مربوط در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین به سخنرانی شب نیمه شعبان این مرجع تقلید در مشهد و در حرم امام رضا (ع) اشاره کرد که خواستار اشاره به محتوای آن سخنان در خصوص دروغ‌سازی‌ها شد.


چند جمله‌ای از آن سخنرانی که به این موضوع مرتبط است و در گزارش واحد مرکزی خبر صداوسیما منتشر شده، بدین ترتیب است: آیت الله مکارم شیرازی از گسترش دروغ پردازی و شایعه سازی در جامعه انتقاد کرد. مرجع تقلید شیعیان دیشب در مـراسم شب میـلاد امام زمان (عج) در حـرم مطهر رضوی گفت: امروز نه تنها دروغ و شایعه سازی در کشور زیاد شده بلکه افراد دروغ پذیر هم بسیار شده اند. آیت الله ناصر مکارم شیرازی افزود: در سایت ها و رسانه های خارجی دروغ ها ، تهمت ها و شایعه های ناروای فراوانی به افراد نسبت می دهند.


گفتنی است در مدت یک ماه و نیمه بین انتخابات با نمایش‌های تنفیذ و تحلیف، نزدیکان دولت و حامیان کودتا فشارهای زیادی بر مراجع تقلید مستقل آورده بودند تا پیامی از ایشان به نفع احمدی نژاد دریافت کنند. اما غیر از آقای نوری همدانی که همان ابتدا پیام تبریک داد، هیچ مرجعی حاضر به چنین کاری نشد و حتی پس از تحلیف رئیس دولت کودتا هم هیچ صدای مخالفی در قم به موافق یا حتی بی‌طرف تبدیل نشده است.


این موضوع باعث شد که خبرگزاری‌های رسمی دولتی مثل ایرنا و برنا به شدت به مراجع حمله کنند و از تبریک نگفتن ایشان به احمدی‌نژاد انتقاد کنند. این خبرگزاری‌ها در این باره نوشتند: ... اما از همه جالب تر موضع گرفته نشده یا بهتر بگوییم، موضع نگرفتن برخی مراجع در برابر پیشامدهای چند روز گذشته کشور است. مگر نه اینکه علما و مراجع باید پیشروان و هدایتگران جامعه اسلامی در برهه های مختلف باشند. و مگر نه اینکه برخی از مراجع محترم پیش از این در جریان های جزیی سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی اظهار نظر می کردند و حتی همین روزها با نادیده گرفتن اتفاق های کشور برای غزه و فلسطین پیام می دهند که البته در شرایط عادی کاری پسندیده است. پس حکایت این سکوت چیست؟حضور ٨۵ درصدی مردم در انتخابات کشور اسلامی مان حادثه کوچک و تکراری در تاریخ انقلاب بود و نتوانست آقایان را به سخن گفتن در تحسین این حضور وادارد؟ یا ۲۴ میلیون رای مردم یک کشور به رییس جمهورشان چندان اهمیتی نداشت که درخور پیام تبریک باشد؟

No comments:

Post a Comment