Tuesday, August 11, 2009

متن پیاده شده روز دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸

سلام دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۸۸ و ۱۰ آگوست ۲۰۰۹ میلادی
چندتا سؤال رو سریع جواب بدم تا بریم سر مسئلهٔ این جمعه و آکسیون بزرگ نماز جمعه. سؤال‌های زیادی اومده که لیست کالاهای تحریمی سپاه رو اعلام بکنیم. جمع زیادی دارند تحقیق می‌کنند، روش کار می‌کنند؛ فی‌الجمله خوب می‌دونیم گروه بهمن و گروه کارخانجات و شرکت‌های وابسته بهش یک بخشه که حالا باید دقیق دربیاریم و یکی هم صندوق مهره که به نوعی مستقیماً به کودتاچی‌ها وصله و با پول دولت کارخونه می‌خرند و پولش رو صرف سرکوب می‌کنند، اون هم یک سری به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها رو خریده و کار کرده که حالا دقیق‌ترش دربیاد به تدریج اعلام می‌کنیم.

سؤال دیگه این بوده که در خصوص عکسی که نشون داده بودیم، آقای بختیاری نامی، خیلی ها شناسایی کردند، فرستادند که ایشون استاندار اصفهانه، قبلاً هم رئیس زندان بوده؛ چون هشت تا رئیس زندان در دولت آقای احمدی‌نژاد شدند استاندار در کشور به نشونهٔ اینکه کشور یک زندان بزرگ شده لابد و بعضی‌ها گفتند کسی که در خیابون داره کتک می‌زنه، همین آدم نیست بعضی‌ها گفتند هست، که حالا اونش بحث دیگه‌ایست. ولی به هرحال این شناسایی مزدورها الان خیلی خوب داره پیش می‌ره که من سعی می‌کنم وقتی که هر کدومشون به تدریج نهایی شد، با اسم و آدرس و غیره منتشر بکنیم، در اختیارتون بگذاریم، بدونند مردم؛ که همون روشی رو که به سراغشون برید تو محله‌شون، توی محل کارشون، با خانواده‌شون و با تلفن، با نامه، با پوستر چسبوندن، بتونیم که اونها رو هم منفرد و منزوی بکنیم و هم درواقع با خانواده و فامیل، اونها رو فشار روشون بیاریم، اون رو در موردشون انجام بدیم؛ به هرحال کار بزرگی هم در این زمینه شده.
یک کار دیگه‌ای هم این روزها داره می‌شه و نهایی داره می‌شه، اون چهره‌های پشت این کودتاست؛ غیر از مجتبی خامنه‌ای و حسین طائب که بیشتر از همه مطرحند، خیلی چهره‌های دیگه هم دارند شناسایی می‌شند که وقتی نهایی بشه، انشاءالله خدمتتون ارائه می‌شه که مردم بدونند که چه کسانی این کارها رو می‌کنند و چجوری درواقع دستشون به خون جوانان این مملکت آلوده می‌شه.
اما ازاین چند تا سؤال که بگذریم، در ابتدای صحبت من یک نکتهٔ دیگه‌ای رو باید خدمتتون عرض بکنم و اون این است که شب‌های قبل‌هم گفتم، الان برای اینکه کنارِ هم بگذارم می‌گم، ما در این فاز که درواقع یک نهضت مقاومت داریم جلوی دولت اجنبی‌ساختهٔ کودتاییِ آدم‌کشِ زورگو و هدفمون هم این است که او رو پایین بیاریم و رئیس‌جمهور ملی و قانونی و منتخب ملت، آقای موسوی رو به جاش بگذاریم؛ در این دوره طبیعتاً غیر از اینکه یکپارچگی خودمون و مقاومتون رو تقویت می‌کنیم و کودتاچی‌ها رو فرسایش می‌دیم، نهایتاً ما باید بریم و فلج بکنیم. یک سری برنامه‌هایی داریم تدارک می‌کنیم که ایده‌های خیلی خوبی از طرف شما داره می‌رسه که چجوری در واقع باید کارمندان دولت کار نکنند، دستگاه‌ها کار نکنند و چطوری در واقع به این فاز وارد بشیم که به نظرم از همین ماه رمضان به تدریج می‌‌تونیم شروع بکنیم و برسونیمش به اول مهر و حرکت رو درواقع به این ترتیب گسترده بکنیم. همونجوری که عرض کردم، توی این مسیر عضوگیری و رفتن به سمت اقشار جدید یکی از واجباته؛ یکی از مهم‌ترین اقشاری که باید به سمتشون بریم کارگرها هستند که این روزها به دلیل سیاست‌های غلط دولت کودتایی، به دلیل دزدی‌های کلان دولت کودتایی، به دلیل فروختن کارخانه‌ها به آدم‌های خودشون خیلی از رانت‌خورهای وابسته به سپاه و دور و بر کودتاچی‌ها، کارخونه‌ها یکی بعد از دیگری با مشکل مواجه شدند. همین امروز من گزارشی دیدم که در اراک بعد از بسته شدن کارخونهٔ آونگان، کارخانهٔ واگن‌پارس هم سه ماهه حقوق نداده و کارگرها شلوغ کرده بودند و توی سلف سرویس بهشون هم گفتند حقوق نداریم بدیم؛ پشت سرش هم کارخونهٔ آذراب و کارخونهٔ ماشین‌سازی اراک قرار داره که اعلام ورشکستگی بکنند؛ حالا اینها رو به عنوان مثال عرض کردم، در همهٔ جاهای دیگهٔ کشور هم هست.
اینجا بسیار بسیار واجبه که فعالین جنبش سبز، با خانوادهٔ کارگرها ارتباط بگیرند اونها رو توجیه بکنند؛ با خود کارگرها که مثلاً بچه‌هایی که در اراک هستند این کار رو خوب می‌تونند الان در اراک بکنند یا در هرجای دیگه که ادامهٔ این دولت کودتایی که اموال ملت رو می‌دزده، پول از کشور خارج می‌کنه و رانت‌خوری می‌کنه با خصوصی‌سازی‌های بی‌برنامه، به اعوان و انصارشون کمک می‌کنند، ادامهٔ این مسیر به بدبختی و بیچارگیشون کمک می‌کنه و بدانند که وقتی ما دولت ملیِ قانونی و منتخب خودمون رو داشته باشیم، یگانه مسیریست که می‌تونیم مشکلات اقتصادیشون رو هم حل کنیم. بنابراین در دور و اطرافتون در شهرتون هرجایی که کارخانجات با مشکل [مواجه] هستند به عنوان یک وظیفهٔ جنبش سبز باید که به اونها نشون بدید که پیوستن به جنبش سبز یگانه راهیست که مشکلات اقتصادیشون رو حل خواهد کرد. اینها رو به عنوان مثال عرض کردم ده‌ها نمونهٔ دیگه هم هست که من باز حالا به تدریج خدمتتون می‌گم.
به هر حال برای اینکه وارد این فاز بشیم، فازی که نهایتاً کودتاچی‌ها رو پایین خواهد آورد، این هفته قبل از ماه رمضون، نماز جمعه که بعد از یک ماه دوباره نوبت آقای رفسنجانی در تهران شده، فرصت خوبیست که جنبش سبز این بار دیگه نه فقط در تهران، بلکه در تمام سطح کشور، در تمام شهرهای کوچک و بزرگ حضور خودش رو اعلام کنه. من این رو مخصوصاً می‌گم خدمت بچه‌هایی که توی شهرها هستند و برای من ایمیل می‌زنند که «چرا جا برای ما اعلام نمی‌کنید و ما هم آماده‌ایم کار بکنیم» بچه‌های بوشهر برای من نوشته بودند که اسم ما رو هم بیارید، ما هم داریم فعالیت می‌کنیم؛ خدمت بچه‌های خوب بوشهر می‌گم و از مشهر تا شیراز از اصفهان تا کرمانشاه از بندرعباس تا سراسر کشور کسایی که ایمیل برای من زدند؛ این جمعه، جنبش سبز به نماز جمعه می‌ره. به قول دوستی می‌گفت که «دست‌هایمان را در باغچهٔ نماز جمعه می‌کاریم، می‌دانیم، می‌دانیم سبز خواهد شد»؛ در وزن اون شعر فروغ فرخ‌زاد. ما حضور سبزی که صرف‌نظر از اینکه امام جمعه کیه و چی می‌گه، در تهران و همهٔ شهرها حضور میلیونی این هفته در نماز جمعه حضور واجبیست که ما رو آماده می‌کنه برای رفتن به فاز بعدی همونجوری که شب‌های قبل هم عرض کردم، چونکه تاکتیک کودتاچی‌ها و سرکوب‌گرها این است که تظاهرات بزرگ رو نگذارند شکل بگیره، هسته‌های اولیه رو سرکوب می‌کنند که نشه جمعیت زیاد شه؛ بنابراین رفتن در تجمعات بزرگ و قانونی مثل نمازجمعه این خاصیت رو هم داره که ما می‌توانیم حضور بزرگ خومون رو هم نشون بدیم و این به نظر من الان در طول این هفته‌ای که در اون قرار داریم، از امروز که دوشنبه‌ست تا جمعه، شاید یکی از مهم‌ترین، اگر نگم مهم‌ترین کاریست که در دستورمونه غیر از تظاهرات پراکنده و برق‌آسا که فیلم‌هاش میاد، روزانه در جریانه، غیراز اون تدارک برای جمعه مهم‌ترین کاریست که در دستورمون قرار داره.
من راجع به این بیشتر شب‌های بعد هم صحبت می‌کنم. برای اینکه ما رو می‌بره به یک فاز جدیدی که ابتدای صحبتم عرض کردم. من قبل از اینکه خداحافظی هم بکنم، یک بار دیگه از آقای دکتر نوری‌زاده که در بین برنامه‌شون زحمت کشیدند میزبانی می‌کنند و تلویزیون رژلات (Rojhelat) که اونها هم میزبان کل این هستند و بچه‌های خونگرم کرد تشکر می‌کنم که این امکان رو فراهم کردند که این برنامه، ضمناً از اون کانال ماهواره‌ای هم پخش بشه.
تا فردای دیگه شاد و سرافراز و پیروز باشید

No comments:

Post a Comment