Saturday, August 1, 2009

شکاف میان سران:مصاحبه قائم مقام رئیس دادگستری تهران قاضی مرتضوی باید محاکمه شود اما او نیمی از حاکمیت را زندانی کرده

حمید درخشان نیا قائم مقام رئیس دادگستری تهران، بدنبال فاش شدن جنایاتی که در بازداشتگاه کهریزک صورت گرفته، به خبرگزاری ایسنا گفت:

تعطیلی بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک را از دو سال پیش درخواست کرده بودیم. این بازداشتگاه زیرنظر سازمان زندان‌ها نبود.

دادسرای انتظامی قضات باید با قضاتی که متهمان را به کهریزک معرفی کرده‌اند برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران(مرتضوی) با دادستان شهرستان اسلامشهر و سایر شهرستان‌ها هیچ تفاوتی در مقابل قانون ندارند و باید موازین را رعایت کنند تا همه قضات احساس کنند که اگر کسی از قانون تخلف کند و باعث بی‌نظمی شود، قطعا با وی برخورد خواهد شد و اینطور نباید تصور شود که یکی در حاشیه امن قرار گرفته است.

ما دو سال به همین بازداشتگاه غیرمجاز کهریزک رفتیم. متاسفانه با مواردی روبه‌رو شدیم که برای ما غیرقابل توجیه بود. از سازمان زندان‌ها استعلام کردیم آیا این بازداشتگاه‌ها زیر نظر آن سازمان است و در چارچوب بخشنامه ریاست قوه قضاییه فعالیت می‌کند که مدیر کل زندان‌های وقت استان به طور مکتوب گزارش داد، ما نظارتی بر این بازداشتگاه نداریم.
هر قاضی که برخلاف قانون متهمی را به بازداشتگاه کهریزک معرفی کرده و با وجودی که قضات تکلیف دارند متهمان را در بازداشتگاه‌های قانونی تحت نظارت سازمان زندان‌ها معرفی کنند با آن‌ها طبق مقررات و قوانین باید برخورد شود و تخلفات نیروهای نظامی و انتظامی که قوانین را رعایت نکردند، از طریق مراجع ذی‌صلاح رسیدگی شود . اگر فقط صرف تعطیلی این مراکز باشد و با متخلف برخوردی نشود به نحوی که هر فردی به خودش جرات بدهد علیرغم تذکر مقامات ذی‌صلاح خودسری نموده و راه خودش را برود دیگر امنیتی وجود نخواهد داشت.

(ایشان می خواهد بگوید که قاضی مرتضوی باید تحت تعقیب قرار گیرد و سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی که دستگیر شدگان 50 روز اخیر را در سوله کهریزک شلاق می زده بازخواست شود. اما شاهدیم که قاضی مرتضوی نیمی از حاکمیت 30 ساله را روز گذشته محاکمه کرد. البته تحت حمایت آیت الله جنتی و بیت رهبری!

ایشان نمی گوید و یا نمی داند که اوباش با حکم و دستور چه کسانی قمه بدست و چماق به کف در خیابان ها و در صف لباس شخصی ها و در پناه نیروی انتظامی به جان مردم افتادند و در بازداشتگاه کهریزک عده ای را زیر شکنجه کشتند. به مصاحبه علیرضا بهشتی در همین شماره پیک نت مراجعه کنید

No comments:

Post a Comment