Tuesday, August 4, 2009

خبري كه از روي سايت ايلنا حذف شد

خبرگزاري ايلنا دقايقي پيش خبر مربوط به حضور مرتضوي در جمع گروهي از نمايندگان مجلس و اظهارات اميدوار رضايي، برادر محسن رضايي، در خصوص شكستگي جمجمه شهيد محسن روح‌الاميني را از سايت خود حذف كرد. به نظر مي‌رسد علت حذف، همين اظهارات باشد؛ چرا كه مرتضوي و مقامات ديگر پيش از اين ادعا كرده بودند روح‌الاميني به علت مننژيت فوت كرده است. متن خبر حذف شده از سايت ايلنا:

سعيد مرتضوي با حضور در جلسه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گزارشي از روند رسيدگي به مجموعه مسائل مطرح شده در مورد كودتاي مخملي به نمايندگان عضو اين كميسيون و اعضاي كميته ويژه بررسي وضعيت بازداشت‌شدگان اخير ارائه داد.

محمد كرمي‌راد عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به اينكه در گزارش مرتضوي نسبت به وضعيت متهمان اين پرونده نيز توضيحاتي ارائه شد، ادامه داد: در اين گزارش در مورد افرادي هم كه ناآگاهانه به خيابان‌ها آمده بودند، افرادي كه نسبت به عملكرد خلاف قانونشان توجيه شده و با قرار وثيقه آزاد شده‌اند، حضور سازمان‌يافته عناصر منافق و حضور اين افراد در ستادها، آشوب‌ها و اغتشاشات اخير، مطالبي مستند عنوان شد.
به گفته وي مرتضوي در مورد طراحان فتنه‌هاي اخير، عوامل برنامه‌ريز و محركين اصلي توضيحات مفصلي به نمايندگان مجلس داده است.

كرمي راد همچنين از گزارش دادستان تهران در مورد سه نفر از كشته‌شدگان حوادث اخير، خبر داد: وي در پاسخ به اينكه منظور از اين كشته‌شدگان علاوه بر روح‌الاميني و كامراني چه كس ديگري است؟، افزود: نام اين فرد را به خاطر ندارم. اما گويا يك نفر از مضروب‌شدگان در تجمعات و اغتشاشات اخير بوده است كه به بيني و پاي وي آسيب وارد شده است. وضعيت اين فرد پس از بستري شدن در يكي از بيمارستان‌ها، به خانواده وي اطلاع داده مي‌شود و آنها او را به يك بيمارستان خصوصي ديگر منتقل مي‌كنند اما اين فرد در بيمارستان فوت مي‌كند.

عضو كميته ويژه مجلس در پاسخ به اينكه آيا پرونده پزشكي روح‌الاميني و كامراني كه نمايندگان مجلس از دادستان تهران خواسته بودند، آن را در اختيار نمايندگان قرار دهد، به مجلس ارائه شده و مورد بررسي نمايندگان قرار گرفته است يا نه؟، گفت: گويا آقاي اميدوار رضايي به عنوان پزشكي كه عضو كميته ويژه مجلس نيز هست، پرونده پزشكي اين افراد را بررسي كرده و متوجه شكستگي جمجمه شده است.

كرمي‌راد در پاسخ به اينكه اين شكستگي جمجمه در جسد روح‌الاميني ديده شده يا ديگر كشته‌شدگان حوادث اخير؟، گفت: مطمئن نيستم اما تصور مي‌كنم، در مورد شخص روح‌الاميني بوده است.

وي در مورد اينكه دادستان تهران پيش از اين اعلام كرده بود اين افراد به دليل ابتلا به بيماري مننژيت در زندان درگذشته‌اند، گفت: بنده در جزئيات اين مسائل قرار ندارم و بيش از اين نمي‌توانم توضيح بدهم.

نماينده كرمانشاه با اشاره به سخنان صبح امروز مرتضوي در جلسه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس، ادامه داد: دادستان تهران اعلام كرد كه نسبت به پيگيري مجازات آسيب‌زنندگان در مسائل اخير جدي است و مطابق دستور رهبري در مراسم تنفيذ رياست‌جمهوري به اين مساله عمل خواهد كرد.

به گفته وي، مجموعه تلاش‌هاي قواي مقننه و قضاييه در راستاي آن است كه اگر احيانا برخورد غيرقانوني با بازداشت‌شدگان اخير چه در بازداشتگاه كهريزك و چه از سوي نيروي انتظامي صورت گرفته است، مورد بررسي قرار گرفته و از آسيب‌ديدگان دلجويي شود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تقسيم كار اعضاي كميته ويژه بررسي وضعيت بازداشت‌شدگان اخير، خبر داد و افزود: قرار بر اين است كه ملاقات‌هايي با آيت‌الله شاهرودي و دادستان تهران داشته باشيم. همچنين از بازداشتگاه‌ها و بند زندانيان سياسي اوين بازديد كنيم. علاوه بر اين برخي نمايندگان مسوول دلجويي از آسيب‌ديدگان اخير شده و برخي نيز اخبار كذب منتشره در سايت‌هاي داخلي و خارجي در مورد حوادث اخير را پيگيري خواهند كرد

No comments:

Post a Comment