Friday, August 7, 2009

سخنان مهم هاشم آقاجري در منزل بهزاد نبوي:بازداشت شدگان،گروگان هاي كودتاي 22 خرداد هستند

جمعه، 16 امرداد 1388


ادوارنيوز: دكتر هاشم آقاجري، فعالان سياسي بازداشت شده پس از انتخابات 22 خرداد را گروگان هاي كودتاي انجام شده بر عليه راي و اراده ملت دانست و گفت:شيوه بازداشت و نحوه برخورد با فعالان سياسي بازداشت شده از حالت يك حركت خودسرانه و يا مخالف قانون فراتر رفته و يك نوع گروگان گيري سياسي است.

به گزارش ادوارنيوز هاشم آقاجري كه در منزل مهندس بهزاد نبوي و در جمع اعضاي كميته پيگيري بازداشت هاي خودسرانه و خانواده زندانيان سياسي حوادث اخير سخن مي گفت، سخنان خود را با طرح اين سوال آغاز كرد كه فعالان سياسي اصلاح طلب به چه دليل بازداشت شده اند؟

عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب در تشريح دلايل بازداشت ها گفت: ظاهر قضيه اين است كه مطابق با اعلان رسمي،فردي با 24 ميليون راي بي سابقه ملت در انتخابات پيروز شده است و با شركت 40 ميليوني مردم، يك حماسه عظيم خلق شده است. اما درست در فرداي اين روز كساني كه به قول آقايان در خلق اين حماسه شريك بوده اند و براي به پاي صندوق آوردن مردم تلاش كرده اند دسته جمعي بازداشت شده اند.
آقاجري ادامه داد: اين يك پارادوكس رسوا براي كارگردانان اين دستگيري ها و مجريان اين شوهاي محكمه اي است كه اگر اين انتخابات كاملا دموكراتيك بوده و از همه مهم تر فرد پيروز حمايت بيش از 24 ميليون نفر از شهروندان را با خود دارد ديگر چه نيازي به اين بگير و ببندها و اين خونريزي ها و اين جنايت ها و شوهاي محكمه اي بود؟

هاشم آقاجري گفت: آنچه در مدت اخير اتفاق افتاد نه تنها جنايت بر عليه اصول انساني بلكه جنايت بر عليه اصول مذهبي و اخلاقي بوده است و امروز مي بينيم كه با عبارت غير استاندارد مي خواهند جنايات خود را توجيه كنند.
استاد دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در زندان هاي جمهوري اسلامي در سال هاي گذشته گفت:شكي نيست كه در زندان هاي جمهوري اسلامي جنايات زيادي انجام شده است. اما كجا ما در اين سي سال سراغ داشتيم كه با باتوم بر سر يك نوجوان 12 ساله در بهشت زهرا بزنند و او را بكشند و يا زندانيان را چنان مجروح كنند كه در زندان بميرند و بعد مدعي شوند كه آنها مننژيت داشتند و بازداشتگاه غيراستاندارد بوده است.؟

آقاجري هدف اصلي از بازداشت فعالان سياسي را گروگان گيري براي تحت الشعاع قرار دادن اصل موضوع كودتا دانست و گفت: منطق گروگان گيري منطق بده بستان است. گروگان گيران با به گروگان گرفتن يك فرد يا گروه،جان او را وجه المصالحه براي چانه زني و حل موضوع اصلي مي كنند تا صورت مسئله فراموش شود و ما در قضيه بازداشت ملوان ها و همچنين بازرگانان و اتباع خارجي اين نوع گروگان گيري را به عينه شاهد بوده ايم.

عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب ادامه داد: گروگان گرفتن فعالان سياسي بعد از انتخابات در واقع براي آن است كه افكار عمومي و رسانه ها و مردم را از مسئله اصلي يعني كودتا در 22 خرداد منحرف سازند و ذهن آنها را مشغول به قضيه بازداشت ها كرده و خواسته اصلي يعني بازگرداندن راي ملت را به خواسته براي آزادي گروگان ها تغيير دهند و بدينوسيله آزادي فعالان سياسي اصلاح طلب وجه المصالحه حل مسئله اصلي يعني تقلب در انتخابات شود.

هاشم آقاجري گفت: مسئله اصلي ما اين است كه در 22 خرداد 88 يك اراده در داخل حاكميت بر عليه راي ملت كودتا كرده است و به همين دليل مردم خواهان پس گرفته شدن راي خود هستند. اما آقايان مي خواهند كه ما مسئله اصلي را كنار بگذاريم و با آزادي زندانيان مسئله تقلب در راي ملت را فراموش كنيم.

آقاجري، عدم اجازه به خانواده ها براي اطلاع از وضعيت فرزندان و همسرانشان را از ديگر مصاديق گروگان گيري دانست و افزود فارغ از ايرادات قانوني و اساسي به اين بازداشت ها كار به جايي رسيده است كه اجازه يك تماس تلفني چند دقيقه اي با خانواده را نيز سلب كرده اند.


عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب با تاكيد بر بي فايده بودن گروگان گيري گفت: 22 خرداد و حوادث بعد از آن يك تغيير فاز اساسي و كيفي است چرا كه در بسياري از اعتراضات قبلي توده هاي مردمي شركت عمده نداشتند اما در اين قضايا ميليون ها نفر از مردم كه به فردي به جز فرد پيروز اعلام شده راي داده اند به دنبال سرنوشت راي خود هستند و پخش كردن اعترافات چند نفر مشكلي را حل نخواهد كرد و حاكميت بايد براي قانع كردن ميليون ها نفر فكري بكند.

آقاجري با اشاره به پخش اعترافات تلويزيوني حجت الاسلام ابطحي و محمد عطريانفر گفت: اگر آقايان برهان هاي قاطع و استدلال هاي منطقي دارند كه بر اساس آنها توانسته اند آقايان ابطحي و عطريانفر را در زندان قانع كنند كه در انتخابات تقلبي نشده است،چه خوب است كه همان برادراني كه زندانيان سياسي را قانع مي كنند و امروز معلوم شده است كه بسيار متدين و خوش رفتار هستند و به زندانيان خود ميوه هم مي دهند! به تلويزيون آمده و استدلال ها ي خود را براي ميليون ها ايراني هم توضيح دهند چرا كه توده ميليوني مردم را نمي توان به درون سلول انفرادي برد و مانند آقاي ابطحي و آقاي عطريانفر قانع كرد.

آقاجري در همين خصوص گفت: مگر وقتي مقام رهبري در همان روزهاي اول بر انتخابات مهر تاييد مي زند و اين تاييد خود را بارها تكرار مي كند مردم توجيه نشده اند كه انتخابات سالم بوده است كه آقاي ابطحي و عطريانفر هم بايد به تلويزيون بيايند و بر انتخابات مهر تاييد بزنند و بگويند كه تقلبي صورت نگرفته است؟!
آقاجري كه خود در سال 81 ماه ها در انفرادي به سر برده است در ادامه با تشريح شگردهاي اطلاعاتي كه براي نادم كردن و تواب سازي زندانيان سياسي انجام مي شود پرداخت و گفت:در ابتدا سعي مي كنند تا هويت زنداني را از طريق ايزوله كردن او تغيير دهند و براي او يك هويت كاذب بسازند و سپس با تحريك حساسيت هاي مذهبي و ايجاد حس گناه در فعالان سياسي آنها را مجبور به تغيير موضع كنند.

دكتر آقاجري افزود:شايد بنده به دليل سال ها آشنايي با مهندس بهزاد نبوي و ساير دوستان زنداني صحيح نباشد كه به تعريف از ويژگي هاي آنها بپردازم اما شهادت مي دهم كه بهزاد نبوي ملي ترين فرد سيستم جمهوري اسلامي است.
آقاجري با اشاره به اتهاماتي كه بر عليه روساي جمهور سابق و فعالان سياسي اصلاح طلب وارد شده است خطاب به حاكميت گفت: در اين نظام دور تسويه فعالان سياسي مرتبا اتفاق افتاده است و اگر در ابتدا جنبه اي نا آگاهانه داشت امروز كاملا آگاهانه است.اگر افرادي كه 8 سال رييس جمهور و رييس مجلس بوده اند و يا امروز رييس خبرگان هستند همه و همه وابسته و مزدورند پس چه تضميني است كه شما مزدور نباشيد؟چه تضميني است كه فردا روز خود شما را به وابستگي متهم نسازند؟ من مطمئن هستم كه اگر شخصيت هاي خدومي چون بهزاد نبوي وابسته به دشمن هستند قطعا خود شما نيز وابسته و مزدوريد. نمي دانيد كه بر سر شاخه نشسته ايد و بن مي بريد چه تضميني است كه فردا روز گروه ديگري نيايند و شما را به وابستگي متهم نكنند؟

آقاجري در پايان گفت: اين اعترافات اگر چه براي شارژ روحيه مريدان و ذوب شدگان مفيد است اما تاثيري در ملت ندارد. آقايان بايد فكري به حال ميليون ها ايراني بكنند كه در مسايل اخير لا اقل خودشان راي داده اند و خودشان مي دانند كه به چه كسي راي داده اند. اگر تمام افراد بازداشت شده بيايند و امضا بدهند كه در انتخابات تقلبي نشده است اين توده ميليوني حرف آنها را باور نخواهد كرد

No comments:

Post a Comment